Промените се правят всяка година в зависимост от състоянието на релсовия път и от промените в пътникопотока, обясни Ивайло Георгиев, ръководител на отдел „Организация на превозите“ в БДЖ Пътнически превози: "Планираме да съхраним обема на превозите с малки изменения. Не планираме да имаме отмяна на влакове. Ние сме се постарали да съхраним връзките, да ги оптимизираме".
От БДЖ обещават, че в най-добрия вариант изчакването по гарите за връзки ще е 20 минути, но може да се чака и повече. При оптимизацията на връзките не навсякъде пътниците на БДЖ ще имат удобни влакове за смяна в различните направления.
От областната администрация в Силистра настояват да се запазят спалните вагони на композициите от крайдунавския град. Кметът на Каспичан Милена Недева поиска в събота и неделя да се запази движението на пътническите влакове, които спират на селските спирки, но като цяло регионът не е засегнат от промените във влаковото разписание: "Досега беше проблем при нас спирането на ускорените бързи влакове, спирането на влакове на жп гарата в град Плиска. Миналата година това успяхме да го договорим и беше включено в разписанието. Остава", коментира тя.
Широка популярност в социалните мрежи придоби публикация, че в Япония железниците са запазили железопътна гара само заради един-единствен пътник. Това в България няма как да се случи заради не особено доброто икономическо състояние на държавния ни превозвач. Все пак има ли гаранция, че вътре в българските влакове зимата няма да вали сняг, а лятото няма да е по-голяма жега от тази навън? "За гаранции не мога да говоря, защото подвижният състав, с който разполага дружеството, е на доста години. В края на краищата работим по въпроса за доставка на нов подвижен състав. Вече е обявена обществената поръчка и се надяваме в най-скоро време да се сдобием с нови мотрисни влакове - голяма част от тях ще се движат и в района на северната железопътна мрежа: в Горна Оряховица, Русе, Плевен", посочи още Ивайло Георгиев.