Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"Трябва да се тръгне наново и да се гради нова железница. Може би ще бъде по-евтино от система с остаряла материална и морална база. Има качествени кадри, но всичко трябва да се направи по различен начин. Не може да искаш същите обеми и същата организация, като преди 20 години, но можеш да имаш модерни влакове, в район до 50 километра. Трябва да се направи железница, отговаряща на сегашните условия". Това каза в интервю за предаването "Хоризонт за вас" проф. Симеон Ананиев, преподавател във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" и представител на Българската асоциация на железопътните превозвачи. Той коментира оставките на ръководството на БДЖ.
Проф. Ананиев вижда причините за състоянието на БДЖ в цялостното управление:
"Управлението на БДЖ е непрофесионално. Навсякъде по света мениджърството е много скъпа дейност. Назначават се хора, които преди това не са се занимавали с транспорт. Конкурсът за железниците в Германия и Франция е публичен. В България няма такова нещо".
Според проф. Ананиев има елементарни показатели, които могат да се видят: "Например, оперативни приходи и разходи. Когато изкарваш един лев, а харчиш пет, няма начин да е добре".
На въпрос дали е опасно да се пътува с железниците проф. Ананиев отговори:
"От косвената информация за контрола и състоянието на вагоните и локомотивите си мисля, че е опасно и затова е бавно, 30 процента от влаковете закъсняват".