Заради наложеното от президента вето на текстове от Закона за корпоративното подоходно облагане и по-специално свързаните с по-високите данъци за старите автомобили от Сдружението на общините поискаха среща с държавния глава.
Промените се подкрепят от по-голямата част от членовете на сдружението, каза в предаването "Преди всички" кметът на Карлово Емил Кабаиванов:
"Промените в пакета данъчни закони са част от наши разговори с Министерството на финансите в последните три години. И още нещо – на последния Управителен съвет на сдружението преди около месец в Троян Управителният съвет гласува и подкрепи тези промени, така че мога да кажа – огромната част от колегите ги подкрепят.
Ние сме кметове, уважаваме институциите в държавата и искаме в една работна среща да обясним на президента на републиката какви са нашите аргументи, с които подкрепяме тези промени".
Според Кабаиванов не може да се противопоставя социална политика на екология, когато става дума за данъците:
"Това не е нормално, не може да се противопоставя екология срещу социална политика – да, да поддържаш чиста околна среда е скъпо нещо, но то не е удоволствие, това е необходимост и докога ние ще ставаме гробница на Европа и ще се внасят коли на по 15-20 години, защото струват 200, 300 или 500 евро. А защо струват толкова в Западна Европа? Защото данъците им са толкова големи, че хората просто не им е изгодно да ги карат и предпочитат да ги продават на безценица.
Първо, увеличаването на данъците е от порядъка на 6, 8, 10 лева на годишна база, но тъй като тези коли са много, това е някакъв приход, който ще помогне на общините и да поддържаме пътната мрежа, за което трябват много пари. Вижте, има още една несправедливост – има хора, които карат много скъпи коли, а по сега действащото законодателство са ги регистрирали като работни коли, т.нар. "баничарки" – това са джипове, кайени и др. Сега с промените данъците им стават справедливи и нормални като за хора с повече средства. Освен това в данък "Моторни превозни средства" социалната компонента е 70%, а екологичната е 30%. Т.е. пак този, който кара по-скъпа кола, ще плаща повече".
По повод на ветото и това дали президентът смята, че е нужно да е на страната на протестите на хората, Емил Кабаиванов каза:
"Не искам да гадая и затова е тази среща, за да разберем какво го е подтикнало да го направи, а по отношение на протестите, ако позволите да кажа едно мое мнение, те не са заради цената на горивото. Цената на горивото в България е такава, каквато е в Европа. Протестите са заради ниските доходи и заради това, че в основни сектори в обществения живот в последните години не се извършват необходимите реформи. Натрупало се е напрежение и то е причина за протестите – нито тези увеличени данъци с 6, 8,10 лева, нито цената на бензина".
Кметът на Карлово коментира и въпроса за бюджета за догодина:
"Бюджетът за 2019 година е стъпка в правилната посока. В него има отразени по-голямата част от нашите искания в разговорите с Министерството на финансите. Единственото наше искане, която не беше удовлетворено в необходимата степен, е да получим повече средства за поддръжката на общинската пътна мрежа, но продължаваме борбата за това, така че като цяло оценката е положителна".