Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Транспортната комисия на ЕП реши камионите да се връщат в страната на произход на всеки 4 седмици

| обновено на 10.01.19 в 16:50
Превозвачи от Източна Европа, включително от България, протестират пред Европейския парламент в Брюксел срещу проекта за пакет „Мобилност 1“
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Транспортната комисия на Европейския парламент гласува предложението по пакет „Мобилност“ превозното средство да се връща в страната на произход на 4 седмици. Това решение обаче е в противоречие с постигания компромис на последния Съвет на Европейския съюз, когато беше взето решение в страната, в която е регистрирана фирмата, да се връща само водачът.

Беше гласуван и компромис за каботажния превоз. След извършването на такъв курс, в рамките на 5-6 дни водачите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, където да престоят 60 часа, преди да поемат за новия курс.

Все още има неяснота по въпроса за нощувките в кабините, като подробности се очакват, когато министърът на транспорта Росен Желязков и български евродепутати дадат брифинг.

За да влязат обаче в сила гласуваните поправки, те трябва да минат през пленарна зала на Европейския парламент.

Вносителят на предложението превозните средства да се връщат в страната, където е регистрирана фирмата на всеки 4 седмици, е евродепутатът Исмаил Ертуг.

Ето как мотивира той пред „Хоризонт“ своето предложение:

„Вижте, въпросът е в това, че не можете да задължите водача да отиде на това или друго място. Той може да каже, че е в Австрия, има право на 5 дни компенсация и иска да кара ски там. Но ако не върнете камион в България, който е регистриран там, поне веднъж на 4, 8 или 12 седмици, то тогава ще стигнем до туризъм за заместване на водачите. И ние виждаме това по магистралите. Примерно 7 заместника изминават да кажем 500 километра, само за да заместят водача. Ние не искаме такъв туризъм, той не е добър и за водачите“.

Евродепутатът бе категоричен и по още един въпрос:

„В крайна сметка трябва да постигнем две цели – единният пазар трябва да го има и да остане отворен, но на второ място, моля, без повече социален дъмпинг в ЕС, защото това води до сериозни търкания сред страните от общността".

Да, към днешна дата има политически консенсус по темата. За огромно съжаление обаче трябва да констатираме, че този политически консенсус може би е твърде закъснял, каза Симеон Славчев от партия МИР пред БНР.

Българското правителство пропусна уникалната възможност, по време на европредседателството да защити българския национален интерес, свързан в това число в момента и с текстовете по мобилност, каза още Славчев в интервю за предаването “12+3“.

Свидетели сме на едно цинично поведение в момента, защото същите тези представители на българското правителство не си мръднаха пръста в началото на миналата година, а днес виждаме рамо до рамо да протестират пред Европейския парламент. Този целият процес тече от повече от една година.

Ние от политическа партия “Мир“ казахме следното нещо, че за нас в момента са засегнати основните ценности на ЕС, като правото на свободно движение на хора, стоки и услуги – една от ценностите, един от основните принципи на общността.

Ако тези текстове, така разписани, бъдат приети и приложени повече от 30 хил. български семейства директно ще бъдат засегнати, а щетите на българската икономика ще бъдат 1 млрд. лева годишно, посочи още той.

Цялото интервю с председателя на партия МИР - Симеон Славчев може да чуете от звуковия файл.

Цялото интервю с евродепутата Исмаил Ертуг в предаването „Нещо повече“ можете да чуете от звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени