„Всичко тръгна от едно посещение в „Музейко“ и начинът, по който учениците научаваха чрез учене, чрез действие и всичко това даде идеи на децата и на мен, че и в училище трябва така да се обучават учениците ни. Затова и заедно реализирахме мечтите си във вид първоначално на рисунки, след това осмисляне на идеите ни, разработване на проекта за участие и разбира се, най-накрая се реализират и материализират“.
Таня Савова споделя, че родителите също са били вдъхновени от идеята:
„Те подкрепяха, вълнуваха се заедно с нас, участваха заедно с нас в подготовката и в провеждането на благотворителните концерти, съдействаха ни – кой с труд, кой с финанси, кой с каквото можеше“.
Самите деца споделиха:
„На мен ми харесва, че има много технологии, много лаптопи“
„По-лесно се усвояват знанията и е по-забавно“.
Проф. Адриана Тафрова-Григорова, преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“, каза за центъра в Берковица:
„Това е един чудесен пример. Аз попаднах в интернет на снимки от този център, но съм очарована от това, че едно основно училище, в което учат ученици само до 7-и клас, е положило тези усилия, да направи един такъв център, в който да ангажира учениците още докато са малки, когато изпитват естествената любознателност към природата, да ги ангажират в дейности и да запалят интереса у тях.
За съжаление дълги години в училище беше пренебрегван експериментът по природни науки, практическата работа и учениците губят интерес към природните науки, а те могат да ги възпитават не само в природонаучна грамотност, а изобщо – като част от общата култура“.
Ученици от столично училище споделиха за кабинетите по природни науки там:
„Не са добре оборудвани, защото няма нужните приспособления, които трябва един кабинет да има – и по химия, и по биология.“
„Оборудването е симпатично, прилично. Опитите са редки.“
„Кабинетът по физика е най-добре оборудваният от трите, обаче и той не е много-много оборудван. В смисъл, има какво да се желае.“
Според Адриана Тафрова-Григорова, за да се случват нещата в областта на природните науки в училище е важна подготовката и квалификацията на учителите, защото не е едно и също да правиш научен опит с ученици и такъв опит по принцип. Оборудването на стаите също е важно, а на места някои специализирани кабинети са превърнати в такива по други предмети.