Премиерът Борисов първо инспектира трасето от Ябланица до пътен възел "Боаза". 10-километровият участък според него е 78% изграден. След 15 май ще започне и асфалтирането на този участък, който трябва окончателно да бъде завършен през есента.
Борисов даде старта и на изграждането на следващите 134 километра от магистралата, от пътен възел „Боаза“ до пътя Русе - Велико Търново, който участък, по думите му, трябва да бъде завършен до края на 2023 година. До края на 2022 година трябва да бъде завършен участъкът от пътен възел „Боаза“ до пътя Ловеч-Плевен:
"Така че е впечатляващо и е хубаво да го видят хората това, което се прави. Много години на голи поляни в планината съм заставал така и година и половина след това каране по магистрала и се забравя труда на стотици работници, които са тука и ви каня за следващите два лота да видите как се действа и там".
На първата копка край ловешкото село Торос присъстваха и финансовият министър Владислав Горанов, който е осигурил финансирането, по думите на Борисов, както и регионалният министър Петя Аврамова, която каза, че все още има проблеми с отчуждаването на някои имоти, но тези проблеми ще бъдат решени и изграждането на магистралата ще продължи. Вече се мисли и за идеен проект за участъка от Велико Търново до Търговище.
За изграждането на 134-километровия участък от магистралата правителството отпусна малко над 1,1 млрд. лева. Трасето е разделено на 6 участъка. Строителството на първите три от тях, от „Боаза“ до пътен възел „Плевен“ - с обща дължина 51,5 километра - стартира още тази година, а на останалите 83 км до пътя Русе - Велико Търново ще бъде изпълнено техническо проектиране.
Целия репортаж може да чуете от звуковия файл.