Всички основни дейности по Северната скоростна тангента на София трябва да бъдат завършени до края на годината, а за следващата да останат само довършителни работи. Това каза министър Лиляна Павлова по време на инспекция на строителните работи. По думите й европейски пари няма да бъдат загубени, защото има възможност до края на 2016 г. проектът да бъде завършен със средства от националния бюджет.
Пред успешното завършване на проекта има два вида предизвикателства - неприключилите процедури по отчуждаване на терените и археологическите разкопки, каза министър Павлова.
Ние до октомври все още ще имаме терени, на които няма да има издадени разрешения за строеж. Това е и причината да няма пълен стопроцентов фронт на строителя. Въпреки всичко, бих казала, 80 процента от трасето е предоставено, работи се и навсякъде, където имаме издадени разрешения за строеж и отворен фронт за работа, се работи. Има 5 археологически обекта, които се появиха на трасето и 4 от тях трябва да бъдат проучвани, така че и тези проучвания трябва да завършат, посочи Павлова.
Скоростната отсечка няма да е на мястото на сегашното Околовръстно шосе, а на изцяло ново трасе. Бъдещият шестлентов път ще свързва крайните северозападни и източни квартали на София. Дължината на трасето е 16 километра, обясни председателят на Управителния съвет на "Пътната агенция" Лазар Лазаров.
Наистина още не сме преполовили обекта. Работи се усилено. В момента времето позволява. Очакваме към края на годината, към 14-и декември, да имаме голяма степен на завършеност на обекта - повече от 85 процента, за да може дори и да останат довършителни работи догодина, те да са минимални работи, които трябва да се довършват с национален бюджет, обясни Лазаров.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.