Поводът за закриването на митница „Свиленград“ са последните корупционни практики, установени от службите, но причината е замислено по-рано административно преструктуриране - коментира министърът на финансите Владислав Горанов. Една част от служителите ще останат да работят на пункта "Капитан Андреево", но 40 души ще бъдат пренасочени, включително и към Централното митническо управление. Там ще бъде създадено ново звено, което да управлява резултатите от сканиранията на документи, за да няма злоупотреби на терен:
При централизиран анализ на данните, които се получават на ГКПП-тата, със сигурсност възможността за злоупотреби на местно ниво намалява. Не е тайна, че органите по приходите са подложени на много тежък корупционен натиск, заради функциите, които се изпълняват. Имали сме многократно сигнали в различни периоди, че има регламентирани практики. Организацията, която се предлага, ще позволи да бъдат създадени нови звена в Централното митническо управление и да се подобри като цяло организацията на работата - обясни министърът.
Владислав Горанов потвърди, че за строителството на отсечки от автомагистрала „Хемус“ със средства от бюджета ще се иска одобрение от парламента. Причината е в дългия период на изграждане, който ще ангажира финансов ресурс за няколко години напред :
Това решение трябва да мине през парламента и трябва да бъде потвърдено, че парламентът е съгласен да се поеме такъв дългосрочен ангажимент и той да бъде включен в бюджета на съответната година. Проектът е много отдавна изготвен. Не мога да коментирам дали може да се предложи друг, но доколкото знам от колегите от Пътната агенция, от госпожа Павлова, трудно е да се промени проектът. Той е изпълнен с много сложни съоръжения, защото минава през трасе, което не трябва да засяга зони, които са включени в "Натура", затова и цената е такава.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.