Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Повечето жалби до Европейския потребителски център в София не са решили възникналите проблеми

Повечето жалби, подадени тази година до Европейския потребителски център в София, не са довели до решаване на проблемите. Близо една трета от сигналите са били за проблеми при пътуване със самолет.

Загубен багаж или забавени полети са най-честите оплаквания. Трудна е комуникацията с авиопревозвача, какъвто е бил случаят на Христиания. Наскоро връщането ѝ от Турция до България продължило два дни:

Трагично беше положението, беше едно кошмарно прибиране два дни. Реших да си потърся правата. Според европейска директива имаме право на обезщетение, когато понижават класа транспорт от самолет в автобус. Консултирах се с експерт и адвокат. Те обаче ми обясниха, че причината "непредвидено обстоятелство - лошо време" ме възпрепятства да получа обезщетение. Компанията обаче  според тях е длъжна да се погрижи за пътниците си, като предостави на всички храна, нощувка и алтернативен трансорт. Ние не получихме нито храна, нито напитки, нито нощувка. Единствено получихме алтернатичен транспорт и то защото получих тази информация за алтернативния транспорт от мой познат, а не от самата авиокомпания, т.е. тя не се погрижи за нас.

По правило авиокомпаниите по цял свят трудно се съгласяват да изпращат обезщетения обяснява Игнат Арсенов от Европейски потребителски център България, а Константин Арабаджиев от Комисията на потребителите допълва:

При предстоящите Коледни и Новеогодишни празници мнозина от нас ще се възползват от почивките и пътуванията, така че изключително важно е всеки един от нас да знае своите права и да си ги отстоява.

Христиания не вярва, че институциите биха помогнали, затова даде своите препоръки, ако тръгвате на път по празниците:

Съветвам да четат между редовете това, което пише. Техните права са написани с толкова ситен шрифт, че са неразбираеми. Не вярват, че при всяка една ситуация им се дължи обезщетение. Трябва да търсят все пак правата си и ако ударят на камък просто да знаят, че такава е системата.

На Летище София днес работи "Гише на пътника", на което може да бъде получена информация за правата при пътуване. Подобни гишета ще бъдат отворени в планинските ни курорти за зимния сезон.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!