До месец Министерството на транспорта ще подготви собствен анализ на пазара на нерегламентираните превози и предложение за тяхното криминализиране, чрез промени в Наказателния кодекс и в Закона за движение по пътищата. Това заяви след среща в парламента с автобусните превозвачи министър Ивайло Московски:
Започнах да мисля, че това е решението. Разговарял съм и с министър-председателя по темата. В този случай дори самите превозвачи го анонсираха като възможен вид решение на контрола на пътя.
И вътрешният министър Румяна Бъчварова смята, че има поле за обсъждане преди да се премине към законово уреждане на казуса. Тя е убедена, че това е път за категорично намаляване на дела на сивия сектор в превозваческите услуги:
Беше направена работна група, но въпросът е как да се регламентира криминализирането, как да се установи и запише, за да имаме основание ние да предприемаме съответните мерки и да осъществяваме по-ефективен контрол. Но темата не е само до тези мерки. По-скоро трябва да има една обща система, която да контролира този процес на нерегламентирана професионална дейност.
Румяна Бъчварова коментира и идеята на Министерството на финансите да се предприеме филтриране на социалните мрежи и сайтовете за споделено пътуване, за да се преборят с нерегламентираните превози:
Ние имаме конкретни случаи, в които можем да осъществяваме тази дейност. Към момента това е просто един източник на информация за нас, за да се ориентираме кой и по какъв начин предлага тази услуга.
И още - до месец министър Ивайло Московски ще внесе предложение до другите контролиращи ведомства за създаване на единен орган за контрол на пътя:
Мога да потвърдя, че вероятно до един месец ще сме готови с анализ, който ще предоставим и на другите колеги. Той ще съдържа в себе си концепция за създаване на един такъв единен орган на държавата за контрол на пътя, който на практика да обедини функциите на всички ангажирани институции, за да може по-ефективно да се извършва контрола на пътя.
Днешната среща беше предизвикана от мащабни протести на българските превозвачи срещу сивия сектор и нерегламентираните превози в бранша, с които нито коректните фирми, нито контролните органи успяват да се преборят.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.