„На база на направено национално социологическо проучване, става ясно, че около 89 % от българите биха си купували продукти с наименованието „планински“, защото са много по-екологични“-коментира още Момчил Неков.
Българският евродепутат уточни, че продуктите с „географски означения“, са един инструмент, който е много добре познат на европейските потребителите, но в България все още не се използва пълноценно. „Затова, инициативата трябва да тръгне от самите производители, които трябва да се сдружат, за да могат да защитят по-добре своите продукти“ - убеден е Момчил Неков. Той обясни, че „продуктите с „географско означение“ ще гарантират на потребителите, че това което консумират е качествено и се произвежда по традиционна българска рецепта. Такива продукти са: „петричките праскови“, „смилянския фасул“, „месо от Източно балканска свиня“, различните видове лютеница, българските сирена и кисело мляко и други автентични български продукти. Развитието на този вид производство ще помогне много и за развитието на така наречения „кулинарен туризъм“ - коментира още Момчил Неков.
Българският евродепутат съобщи и още една добра новина за българските вина, защитени с наименованието „географско означение“. „Две от тях-вино от „Тракийската низина „ и вино от „Дунавската равнина“, вече са записани във „винената карта“ на Япония, след подписано споразумение с България. Трябва да направим така, че България за заеме своето достойно място и на световната „винената карта“ – категоричен е Момчил Неков. Според него, реално за 4-5 години, земеделието в България може много бързо да се възстанови, но за да се случи това, трябва да се прилагат правилни и целенасочени политики в земеделието.
Подробностите можете за чуете в звуковия файл в коментара на Момчил Неков
Кати, Мити, Петя, Калина и Никол, малките журналисти от школата по журналистика и медийно отразяване към Центъра за личностно и творческо развитие на децата в Благоевград бяха гости в предаването „Неделя у дома“, където разказаха какво е за тях журналистиката. „Мен ме влече телевизията, защото искам да ме видят всички. Целият свят“, сподели..
Музейна работилница, посветена на Баба Марта, отваря врати от 24 до 27 февруари в красивата сграда на Историческия музей в Петрич. Инициативата се провежда за втора поредна година, очаква се интересът към нея да бъде още по-голям от миналогодишния, тъй като заложените дейности в работилницата ще бъдат надградени. „Ще посрещнем дечицата с..
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..