След дългогодишен натиск от потребителските организации, масовото шествие на палмовото масло в търговските обекти, може би ще отиде в историята. След приети вече няколко рестриктивни Наредби, касаещи производството и търговията с имитиращи продукти, от 14 януари тази година, влезе в сила поредната забрана, според която, в търговската мрежа не могат да се продават имитиращи млечни продукти, които не са самостоятелно опаковани със съответните етикети и поставени на отделен щанд от другите продукти.
„Това е малка победа за потребителите и за нас, защото едва ли скоро ще дойде краят на историята и на борбата с имитациите. Това е много срамно и много недостойно, мисля, че ще можем да кажем, че сме спечелили битката едва, когато изчезне самото понятие“ - коментира за Радио Благоевград Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“, която бе сред инициаторите на борбата срещу имитациите млечни продукти.
Според новата Наредба, трябва да знаем, че: „имитиращите млечни продукти трябва да са опаковани в потребителски опаковки още в предприятието и с тях да се предлагат в търговската мрежа.Те могат да се продават само на отделни щандове или обособени места с надпис „Имитиращи продукти", на които не се предлагат млечни продукти.На етикетите им до наименованието на продукта, задължително трябва да се посочва с четлив шрифт „Имитиращ продукт" – обяснява още Богомил Николов.
Репортерска проверка на Радио Благоевград в търговската мрежа установи, че по-голяма част от потребителите са информирани за новите изисквания, относно имитиращите млечни продукти, но в повечето магазини, те все още не се спазват. Така например, в един от кварталните магазини на Благоевград, бе установена продажбата на млечен продукт с надпис „Деликатес“ , който не е бил опакован и не е бил поставен на отделен щанд от останалите сирена.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов и в репортерската проверка на Иван Лазов - >
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..
Община Трън планира поскъпване на таксата за битови отпадъци за 2025 година. Както и досега, ставката ще се определя пропорционално върху данъчната оценка на съответния деклариран имот, а увеличението, което предлага администрацията, е с 2 промила. Така таксата ще стане 7 промила. Според общинското ръководство, въпреки увеличението,..
На 22 ноември, по случай Деня на адвокатурата, адвокат Борис Харизанов от Петрич, член на Адвокатската колегия в Благоевград, гостува в ефира на Радио Благоевград. В разговора той подчерта ключовата роля на адвокатите в правосъдната система и значението на тяхната професия за обществото. "Днес е денят, в който всички ние, гражданите на страната, трябва..
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..