Сдружение SOS Детски селища-България провежда 3-дневно обучение в Благоевград на тема „Методи и подходи за осигуряване на пълноценна подготовка и подкрепа на младежите напускащи алтернативна грижа“. Обучението е в рамките на проект „Готови за самостоятелност. Интегриран подход за развитие на капацитет на млади хора, напускащи грижа и професионалисти, които ги подкрепят“.
19 социални работници от Благоевградска област са част от обучението, с което се цели подобряване условията на младежите напускащи алтернативна форма на грижа и подготовка на полагащите грижа: възпитатели, социални работници и професионалисти от сферата на социалните услуги, както и разбиране за всеобхватността на подготовката на младежите за самостоятелен начин на живот.
„Радвам се, че участниците в обучението от Благоевград и областта са изключително заинтересовани, вътре са в темата, и споделят богат опит“ –това заяви в интервю за Радио Благоевград Нина Тодорова, обучител по проекта. Тя допълни, че целта е да се постигне една застъпническа дейност чрез този проект – младежите, които напускат грижа не са толкова самостоятелни, още нямат нужните умения сами да се справят в живота, и имат нужда от подкрепа. (чуйте звуковия файл)
Още снимки можете да видите в галерията
Емилия Халилова, началник-отдел „Хора с увреждания и социални услуги“ в Дирекция „Социално подпомагане“ - Благоевград, която е част от обучението сподели: „Като цяло обучението ми харесва много, защото то е на тематика, която е много празна от страна на законодателство. Защото децата, които напускат грижа изпадат в една безтегловност. И това, в което ни обучават – за механизмите, начините, по които трябва да се работи с тях, за плавния преход от институционалната грижа към свободния живот – в този смисъл обучението е много полезно“. (чуйте звуковия файл)
Ръководителят на проекта Катерина Лазова сподели отличните си впечатления от участниците в обучението и желанието им да придобият повече знания и умения за това как да подкрепят младите хора, които напускат алтернативна грижа. (чуйте звуковия файл)
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..