Създаването на два центъра за подкрепа на социални предприемачи в гръцката община Терми и в българската Благоевград, както и на уеб-платформа, която служи за електронен център за подкрепа, са част от резултатите по проекта.
„Освен това, бяха изработени три наръчника за това, как да се насърчава социалното предприемачество, имаме два рисърча за хранително-вкусовата промишленост и земеделието, както и един рисърч за влиянието на социалното предприемачество върху съответните сектори.“ – коментира на срещата Славина Георгиева, мениджър проекти в Сдружение „Юни партнърс“, един от партньорите в проекта.
„Създадената уеб-платформа е онлайн версия на двата центъра за социално предприемачество, които бяха открити в двата града – Благоевград и Терми, Гърция. Платформата е напълно безплатна и съдържа три курса на обучение. Тя дава информация за създаването и успешното управление на едно социално предприятие.“ – уточни Десислава Данчова, от Сдружение „Юни партнърс“.
„Основната цел при изграждането на Центровете за подкрепа е да се информират гражданите за действията по проекта, за възможностите за развитие на социалното предприемачество и социалната икономика като цяло.“ – допълни Продромос Вадрацикас, представител на гръцката община Терми.
Наставничеството и изработването на бизнес планове са част от основните дейности по проекта, в рамките на който са били наставлявани общо 40 безработни лица от Гърция и България.
„В края на обучителното наставничество, всеки преминал бучението, трябва да оформи своя собствена идея за социално предприемачество, която в последствие да се развие като бизнес план. Всъщност, това е и основната цел, да се подпомогнат безработни лица от трансграничния регион да започнат дейност по социалното предприемачество, като им се предоставят необходимите знания за това“ – коментира Георги Бойков от Сдружението на Югозападните общини.
Подробностите можете да чуете в репортажа на Биляна Славчева
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...