Ася Бояджиева, директор на гимназията: „Предстои ни 70-годишен юбилей и в тази връзка през изминалата учебна година учителите и учениците на ПГИ „Иван Илиев“ Благоевград си направиха най-добрия подарък, като завоюваха това първо място сред всички икономически гимназии, средни училища и други, които предлагат образование по икономически професии. Постигнахме го с много ентусиазъм, с много труд, вдъхновение и амбиции от страна на учители и ученици. Завоювахме I-во място на най-трудното състезание в страната, организирано от МОН по счетоводство. Участвахме в Международния панаир на учебно-тренировъчните фирми, където също завоювахме първи места в различни категории. Организирахме национално състезание по английски език за икономисти в партньорство с АУБ, което правим вече четвърта година и се опитваме това състезание да бъде включено в календара на МОН, засега все още неуспешно. Учениците ни се представиха блестящо на държавните изпити по теория и практика на професията. По време на техните защити на бизнес планове и счетоводни казуси присъстваха представители от банкови институции, от стопанската сфера. Те бяха впечатлени от способността на учениците да отговарят на неочаквани въпроси, да покажат мислене и солидна подготовка. Всичко това ни дава усещането, че пътят е правилен и с екипът от учители, с който разполага училището и способността им да мотивират учениците за успех и личностно развитие, ще продължим и занапред да поддържаме това високо ниво, което предлагаме като качество на образованието в нашето училище.“
Нина Стоицова, заместник-директор по учебната дейност: „Това, което искам да споделя като координатор на тазгодишния проект по програмата „Еразъм+“, ключова дейност „Училищно образование“ за втора година гимназията има одобрен проект за обучение на учители в държави от ЕС. Името на проекта е „Предприемчиви, мотивирани и креативни в интернационалното училище на 21 век“. Бяха одобрени три курса с три мобилности от учители, общо шест учители от гимназията бяха на обучение във Великобритания, Испания и Италия и това, което т.г. реализирахме, е плод на работа освен на ръководството и на мотивираните колеги, желаещи да се включат в обучението. Обучението беше в различни държави на различни теми: управление на конфликти, емоционална грамотност, по-добър английски, иновации в класните стаи."
Антония Бакалова, преподавател по история и цивилизации: „Аз участвах в обучение във Флоренция, Италия. Курсът се нарича „Креативни, иновативни мотивиращи нови техники на преподаване“. Идеята на обучението, което беше двуседмично, се изразяваше в това как да разчупим традиционната образователна среда и да превърнем учебния процес в интересен за учениците. Запознахме се с най-различни сайтове и приложения в интернет, които можем да използваме в процеса на преподаване. Най-голямото предизвикателство беше, че работният език беше английски. Ние с моята колежка, с която участвахме в обучението, не сме филолози и всички останали участници от другите държави ни поздравяваха за смелостта и куража за това, че сме взели участие в този курс и сме успели да преодолеем едно ново предизвикателство за нас.“
Биляна Дончева, преподавател по физическо възпитание и спорт: „Аз с моята колежка, преподавател по биология, бяхме в Англия за по-добър английски за учители. Тъй като нашите предмети са далеч от английския, целта ни беше да усъвършенстваме езика, да постигнем по-високо ниво, за да можем да направим по-интересни уроците на учениците. Искахме да видим как се преподава там. След като овладеем езика, се надяваме да го прилагаме в часовете, за да може материалът да е много по-интересен и поднесен по по-интересен начин. Бяхме две седмици, общувахме с много колеги от различни държави, от Франция, от Италия. Имахме възможност да се запознаем с техните системи. Общуването ни донесе освен емоции и други ползи за преподаване.“
Николай Георгиев, ученик: „Аз виждам промяна относно метода на преподаване на нашите учители, които участваха в проекта. Поднасят материала по-интересно, по-различно. Забелязва се разликата и мисля, че от тези проекти има голяма полза.
Аз бях на стаж в Португалия. Моят стаж беше свързан със счетоводната практика. Идеята беше да усвоя нови знания, да се запозная с нови хора, с техния начин на живот, тяхната култура. Аз имах късмета да бъда там две седмици, през които научих много. Бяхме в различни фирми. Говорехме само на английски език. Освен счетоводната практика, този стаж ни подобри езика. Ние прескочихме езиковата бариера и се отпуснахме. Чувствахме се супер!“
Антоний Георгиев, ученик: „Тези проекти според мен са много добри и много полезни. Научихме много и в счетоводството, и езика. Това са проекти, които могат само да ни помагат.“
Анита Христова, ученик: „Аз също бях в Португалия. За първи път напуснах България и видях какво е да се справяш сам, родителите да не са до теб, да няма кой да ти помага. С всичко трябва да се справяш на собствените си рамене.“
Официалното отбелязване на 70-годишния юбилей на ПГИ „Иван Илиев“ Благоевград ще се състои на 28 ноември 2019 година.
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..
Айше Емин от гърменското село Рибново събра в книга кулинарните съкровища на Родопите. Изданието съдържа 36 рецепти на традиционни и обичани ястия като салати, супи, печива, десерти. „Тази книга е изцяло в мой стил – рецептите са лесни за приготвяне, с достъпни продукти и пълни с любов. Вложих много старание, защото знам, че моите читатели заслужават..