„Производството на имитиращи продукти в България се увеличава на годишна база с 5,5 %, спрямо миналата година. От 231 предприятия, които произвеждат млечни продукти, 30 произвеждат само имитиращи млечни продукти. Според Димитър Димитров, експерт в земеделското министерство, износът на млечни продукти от България за 2019 г. за разглеждания период, е с 18 % повече, в сравнение с година по-рано. Което, според него означава, че голяма част от тези имитиращи продукти, най-вероятно са изнесени извън страната. България е в челните редици на страните, внасящи сухо мляко в Европа. Около 2400 т. е вносът на сухо мляко в България, само за първите 8 месеца на годината.“ – сочи анализът на земеделското министерство.
„Данните звучат доста притеснително, дори наскоро публикувахме тест, според който, от 15 изследвани банички със сирене, в нито една не бе открито истинско такова.“ – коментира за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“, която от години води борба с имитиращите продукти. Според него, най-често имитиращи продукти се използват в ресторантьорския сектор и при ол инклузив услугите.
Според земеделското министерство, засега е невъзможно да бъде въведена пълна забрана за производство и търговия с имитиращи млечни продукти.
„България въведе Наредба за отделянето на отделни щандове на имитиращите продукти и ясното им обозначаване като такива, но това не е достатъчно. И в Европейския съюз все още няма категорична забрана на тези продукти, въпреки, че предстои да бъдат въведени частични ограничения на количеството влагани в продуктите хидрогенирани мазнини, което на практика ще означава, забрана за млекопреработвателния сектор. Но, тези забрани ще бъдат реално въведени след две или три години, защото европейската система е доста тромава.“ – категоричен е Богомил Николов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов:
„За нас, производителите, също звучи тревожно информацията, че се увеличава делът на немлечните продукти, които излизат на пазара и се консумират. Най-големият дял на имитиращи продукти на Балканския полуостров, в сферата на бялото саламурено сирене, е на България, по отношение на кашкавала, е Гърция. Ние правим най-много продукти, имитиращи бяло саламурено сирене на Балканите.“ – категоричен е Симеон Присадашки, заместник-председател на Асоциацията на млекопреработвателите и производител на млечни продукти.
По думите му, тези продукти намират най-голямо приложение в сферата на туризма в Гърция, в дребното ресторантьорство.
„В Европа, много малко се интересуват от този продукт. Имаше сериозен интерес от Украйна и от Арабския свят. Много от тези имитиращи млечни продукти се изнасяха за Сирия и за Ирак. Търсенето на външния пазар е една от причините, част от производителите да се насочват именно към производството на имитиращи млечни продукти. На вътрешния пазар, много от големите играчи на пазара ограничиха този вид производство, защото изискванията станаха доста големи, получи се и обществена нетърпимост, затова, че се подменят истинските съставки с имитиращи.“ – коментира още Симеон Присадашки, според когото, над 80 % от пазара в България, в момента се осъществява от промоционални продукти.
„Промоциите доста промиха мозъка на клиента и в момента, пазарът изключително се влияе от промоционалните стоки. Затова, нека всеки купува това, което харесва, а и у нас на пазара, вече има наложени над 50 тренда, които са доказали, че са лоялни към своите потребители.“ – коментира още Симеон Присадашки.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева със Симеон Присадашки:
Етнографската образователна програма „Шарената черга“ е най-новата инициатива на Музейната работилница към Историческия музей в Петрич. Тя ще продължи до 14 декември, като се провежда за първи път. Целта е, чрез различни занимания, децата да научат повече за облеклото на техните прабаби и прадядовци, както и за значението на българската шевица,..
„Самота“ и „Огън от спомени“ са новите песни на талантливия изпълнител Георги Костадинов. Те ще звучат в ефира на Радио Благоевград и ще радват меломаните. За младия изпълнител, който стана популярен с яркото си участие в телевизионен формат, музиката е любов и призвание. От петгодишна възраст тръгва по пътя на музиката – първо с пиано,..
Българският червен кръст стартира традиционната благотворителна кампания в подкрепа на Програма „Топъл обяд”. През учебната 2024/2025 г . 1600 деца в студените месеци ще получават всеки учебен ден безплатна топла храна в училище на територията на 20 области в страната. Това каза за Радио Благоевград Екатерина Борисова, координатор на..
От няколко години екипът на фондация „Ела и ти“ и общност от сърцати близо 500 доброволци правят възможна мисията – планината да бъде достъпна за трудноподвижни хора. Старт на тази кауза дава Гергана Дойчинова, основател на фондацията. Тя успява да приобщи много приятели, които помагат за изкачването до планински върхове на близо 120 хора..
Да бъде закупено развлекателно туристическо влакче с нулеви емисии, това гласуваха общинските съветници в Петрич. Основният фокус е да се осигури нова туристическа услуга на основните обекти от туристически интерес – античния град Хераклея Синтика, планината Кожух и църквата Св. Петка, и да се подобри цялостното туристическо преживяване. Предстои и..
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..