„Големите търговски вериги трябва да подадат ръка на родните производители. Това го настояваме повече от 10 години и сега е дошло времето да се случи“ –коментира за Радио Благоевград Албена Симеонова, председател на Асоциация „Биопродукти“, след проведената среща в Министерството на икономиката. На нея бяха изложени позициите на родните производители на плодове и зеленчуци, на месо и млечни продукти, на хляб и хлебни изделия, както и на биопродукти, във връзка с предложените мерки за подпомагане на родното производство в условия на криза. Една от мерките, потвърдена и от земеделския министър Десислава Танева, е търговските вериги да се задължат да отделят половината площ на обектите си за специално обособени и обозначени щандове само с българска продукция, произвеждана в региона на съответния магазин. Засега, представителите на големите търговски вериги, не са съвсем съгласни с тези предложения, затова предлагатда предоставят паркингите си за пазари с продукти на български фермери до края на извънредното положение.
„Това предложение е смехотворно и минава границите на приличието, защото показва, че тяхната арогантност край няма. Представете си, че колежка от Пазарджик, отива да продава в района на Пловдив, те са 30 магазина от едната верига и толкова от другата, значи, тя трябва да осигури 60 души, които да продават на този паркинг. Ние да не сме някакви прошляци“ – коментира още Албена Симеонова и допълни:
„Ние предлагаме около 50 % от щандовете в големите вериги да бъдат предоставени на българските производители, като има леки разминавания за отделните браншове, тъй като и сега част от тях предлагат голяма част от продуктите си в тези магазини – това са хлебопроизводителите, производителите на месо и млечни продукти и други. Проблемът е, че част от тези производителите влагат и вносни суровини в продуктите си. Когато говорим за плодове и зеленчуци, нещата бяха поставени ребром, защото този тип магазини предпочитат да купуват евтина чужда продукция, която продават с много голям марж, а се купува на нищожни цени. Знаете, каква е съдбата на малките квартални магазинчета, повечето затвориха, затова, големите вериги не са щастливи от нашето предложение. Но, се надявам самото министерство, правителството и ние, да успеем да вземем правилното решение, защото сега е моментът да продадем нашата продукция“.
Според Албена Симеонова, председател на Българска Асоциация „Биопродукти“, това е начинът да бъде подпомогнато родното производство или чрез регулация от страна на правителството, под формата на Постановление, което да важи до края на кризата или до края на годината, но идеята е да стане Закон.
По отношение на притеснението на представителите на търговските вериги, че ще се вдигнат цените, ако се продават повече български продукти, г-жа Симеонова, обясни, че веригите изкупуват на много по-ниски цени българските продукти, а след това ги продават с много голяма надценка.
Албена Симеонова призова да купуваме повече родна продукция, особено биопродукти, защото са качествени, здравословни и подпомагат родното производство.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Албена Симеонова:
България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..