За качеството на българските плодове и зеленчуци се е казало много през изминалите години. За тревожната тенденция, че могат да изчезнат в един недалечен период – също. Възможно ли е обаче, при така създалата се ситуация, провокирана от епидемичната социална рестрикция, да заложим отново на марката „Произведено в България“?! И какво, и къде предпочитаме да пазаруваме – това се опитахме да разберем чрез репортерската ни проверка в традиционната за Благоевград пазарна сряда.
Резултатът от премахването на голяма част от рестриктивните мерки в страната, в момента най-осезаемо се чувства на кооперативните пазари, зеленчукови борси и тържища. На благоевградския пазар днес вреше и кипеше от клиенти и търговци, някои от тях и производители.
Все още се намира качествена българска селскостопанска стока, е мнението на част от запитаните. Днес заложихме на компетентното и авторитетно становище на представителите на силната мъжка половина. Според тях тържищата са мястото, където би трябвало да се предлагат само и единствено селскостопански стоки, родно производство. Друг обаче, е въпросът доколко на сергиите се разполагат производители или пък прекупвачи.
Ясно е, че трудно можем да се ориентираме при покупките, кое е родно производство и кое само чрез етикета си твърди този факт. Дали обаче, сме убедени и в достоверността на щандове с надпис „Произведено в БГ“ в големите търговски вериги – основното мнение е, че селскостопанската българска продукция няма място там. Според част от становищата един голям търговски комплекс играе ролята и на ценови регулатор за основните стоки на пазара. Други пък са на мнение, че и там едва ли биха били коректни в излагането на стоките.
Трудно можем да сме сигурни, какво е качеството на продукцията от пазара. Не сме убедени и в гаранцията, която биха ни дали търговските вериги с подобни селскостопански щандове. Според местен производител ситуацията все още продължава да е объркана.
Чуйте в звуковия файл репортажа на Бойка Браткова:България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..