„Кризата, която предизвика пандемията от COVID-19 е различна от досегашните. Тя се случи едновременно за всички. Случиха се промени в доверието към едни и към други. Промени се и начинът ни на пазаруване“ – това са основните изводи от проучване на потреблението по време на криза, направено през април, сред 174 души. То бе представеното неотдавна на форума „Отговорни производители“, в който участва и д-р Стоилко Апостолов председател на Фондация „Биоселена“.
Според него, все още е трудно да се направят категорични изводи за потребителското поведение в условията на кризата, породена от коронавируса, но със сигурност може да се каже, че хората пазаруват по-малко и си правят по-добре сметката.
„Това, което ние наблюдаваме на фермерските пазари, които организираме е, че възстановяването не се случва така бързо, както на повечето хора им се иска. Ние вече имаме два пъти в седмицата фермерски пазари в столицата и това, което виждаме е, че все по-малко хора пазаруват, потребителите си правят по-добре сметката, което е добре, защото всеки би трябвало да е по-внимателен във времена на криза, тъй като не знаем какво ни очаква. Това е тенденция, която наблюдаваме навсякъде, не само при нас“ – коментира за Радио Благоевград д-р Стоилко Апостолов.
Той е категоричен, че свитото потребление в условията на кризата се дължи на толкова на страха на хората от вируса, а от това, което предстои като икономически последствия. Хората са предпазливи и пазаруват предпазливо.
„Хората са объркани и ги е страх, но това е неоснователно. Мит е, че цените на фермерските пазари са по-високи, но това не е така. Напротив, скоро си правих експеримент да сравнявам цените в магазините и на фермерския пазар, мога да кажа, че с 20 % е по-евтино, в сравнение с еднакво качество. Затова призовавам всички, които се чудят, първо – да пазаруват от наистина проверени пазари, хора, които са проверени, регистрирани и спазват правилата. Второ – да не се притесняват и за хигиената, а още по-малко и за цените, те са наистина по-изгодни на фермерските пазари“ – уточни д-р Апостолов.
Според него, се очертава тежка година, особено за малките производители, на фона на новините за не добра реколта от пшеница, домати и пчелен мед, поне такива са данните към момента. Тоест, заради по-малкото производство, се очертават по-малко продажби, което прави нещата много трудни.
„Много важно е обаче, ние да бъдем отговорни потребители и да избираме повече българските продукти, за да подкрепяме родните производители“ – категоричен е експертът.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева със Стоилко Апостолов:
България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..