„Според статистиката, ако миналата година около 60% от българите са се възползвали от намаленията в Кампанията „Черен петък“, според проучване тази година, около 70% от родните потребители са склонни да си купят нещо от тази Кампания“ – съобщи за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
Според него, факт е и друга особеност, че през 2020 г. Кампанията стартира доста по-рано, в края на октомври месец и най-вероятно ще приключи след датата на голямото намаление, което тази година се пада на 27 ноември.
Очаква се повечето покупки да бъдат онлайн
Заради пандемията от COVID-19, се очаква тази година да има засилен интерес към онлайн пазаруването, затова и повече онлайн магазини вече стартираха кампании, свързани с „Черен петък“.
„Затова е възможно да има и повече нелоялни търговски практики, но ние вече сме стартирали проверките, като най-важното, за което следим, е дали намаленията ще са реални, дали в онлайн пространството ще има опити на търговците за хитруване и повишение на цените преди настъпването на определените промоционални периоди. Ние вече сме на терен и следим за нередностите“ – уточни Димитър Маргаритов.
Глобите за нелоялните търговци са „солени“
Председателят на Комисията за защита на потребителите припомни, че санкциите за нелоялни търговски практики са доста сериозни – при първо нарушение на търговеца се налага глоба до 30 хиляди лева, а при повторно – до 50 хиляди лева.
Три групи проблеми се очакват и тази година
Забавените доставки, привършването на наличностите и намаленията в много кратък срок, нереални намаления или обявяването на по-ниски цени само за някой стоки са част от проблемите, за които са сигнализирали през миналите години потребителите.
„Статистиката за миналата година сочи, че сме направили над 250 проверки в търговски обекти и около 65 проверки в електронна среда, при които бяха установени около 15 – 20 нарушения, свързани с този тип проблеми“ – коментира още Димитър Маргаритов.
Около 450 лева средно се очаква да похарчат българите тази година
Над милиард и половина лева са били похарчени от българските потребителите в Кампанията „Черен петък“ миналата година.
„Проучването тази година показва, че българите са склонни да похарчат средно около 450 лева по време на тази Кампания, което означава, че имат доверие, но не трябва да се допуска и предоверяването. Особено в онлайн пазаруването е много важно да сме проследили цените на стоките, които искаме да купим, за да сме сигурни, че намалението е действително. Това може се установи както с проследяване на цената в някакъв период от време, така и със съпоставка на дадена стока, която се продава в други магазини“ – допълни председателят на Комисията за защита на потребителите. Той припомни, че не е добре да се изкушаваме и да купуваме стоки, които не са ни необходими и че имаме 14 дневен срок, в който можем да върнем покупка от онлайн магазин.
Увеличава се потребителската ни култура
Маргаритов е категоричен, че потребителската култура на българина нараства, а при проблем, можем да сигнализираме както в онлайн платформата на Комисията за защита на потребителите, така и на горещите телефони, които вече са два.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов:
Три граждански организации обявиха национален бойкот на всички хранителни магазини в България на 13 февруари. Движение „Системата ни убива“, Федерацията на потребителите в България и Обединени пенсионерски съюзи призовават гражданите да не пазаруват в този ден в знак на протест срещу високите цени на хранителните стоки. Според организаторите, цените..
Бившият депутат от "Продължаваме промяната – Демократична България" Владислав Панев разкритикува идеята за въвеждане на таван на надценките върху храните, като заяви, че подобни мерки не дават очакваните резултати. В интервю за предаването “Събития и личности” той припомни неуспешните опити за контрол на цените по времето на правителствата на Андрей..
Достъпът до природните забележителности в района на петричкото село Ключ вече е по-лесен и безопасен, след обновяването на основните екопътеки. Това стана факт още през миналата година, благодарение на усилията, труда и средствата, вложени от страна на местната власт, на спонсори, като най-големият е таксиметрова фирма от София, на Сдружение..
34-годишният алпинист от Разлог Георги Колевичин изпълни още една своя мечта, изкачи най-високия връх на Южна Америка – Аконкагуа (6960.8 м). Той се намира в Андите, в аржентинската провинция Мендоса и е най-високият изгаснал вулкан в света. На езика на инките Аконкагуа означава Каменен страж. На 12 януари Георги с още трима българи тръгват..
Предстоят финалните дейности по изграждането на детска площадка в петричкото село Коларово по проект „Обитатели на кестеновите гори“, финансиран по Националната програма „Чиста околна среда-2024“. Идейното предложение е на кмета на селото Евгени Мицков, чиято цел е съоръжението да допринесе за по-добра визия на входа и изхода на селото, особено..
Младите планинари от Петрич и техните ръководители имат пореден повод за гордост, благодарение на една много добра новина, с която посрещнаха началото на новата 2025 г. Проектът „Петрич без граници“ беше избран за финансиране след кандидатстване в екологична инициатива на една от големите търговски вериги в България. Целта на проекта е да се..
Винарни от Долината на Струма обявяват Дни на отворените врати. Общо 15 винарни от селата Хърсово, Зорница, Плоски, Генерал Тодоров, Капатово и други, където традиционно се отглеждат лозя, ще посрещнат своите гости в дните от 14 до 16 февруари. Събитието е посветено на празника на лозарите и винарите свети Трифон Зарезан. По време на празника..