Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рестартирай Европа: Ситуацията с Covid-19 създава предпоставки за увеличение на потребителските измами, свързани с общественото здраве

Ситуацията с Covid-19 създава предпоставки за увеличение на потребителските измами в Европейския съюз, свързани с общественото здраве. Недобросъвестни търговци рекламират и продават продукти като защитни маски, защитни шапки и дезинфектанти за ръце, бактерицидни лампи, хранителни и други продукти, за които твърдят, че „предпазват”или „лекуват“ инфекции.

„Такива реклами не трябва да се толерират, защото много потребители ги приемат за „чиста монета“, а това може да се окаже опасно за тяхното здраве“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“, където ежедневно се получават множество сигнали за подобни нелоялни търговски практики. Затова, експертът съветва потребителите да развият „филтър на критичност“ към подобни оферти, да слушат по-внимателно експертите /лекарите/, а не търговците, да се увеличи контролът и да има по-сериозни глоби за подобни търговски практики.

Още на 23 март 2020 г., комисарят по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс изпрати писмо до редица платформи, социални медии, търсачки и уебсайтове за пазаруване, с искане за съдействие в борбата с измамите на техните платформи, след като мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите прие обща позиция.

„Въпреки, предприетите мерки за намаляване на онлайн измамите в Европейския съюз, има какво още да се направи в тази посока“, категоричен е Богомил Николов. Според него, европейското законодателство и институции не са толкова бързи, когато става дума за спешни реакции. Затова, „трябва да си напишем домашното тук и да пресечем тези реклами с по-високи глоби за нарушителите и с повече отговорност у потребителите“ – допълва експертът.

Разнопосочни са мненията на потребители от Благоевград. Част от тях споделят, че биха си купили онлайн продукти, касаещи здравето им, само ако имат нужда от тях. Според други, „рекламата е голямо нещо, затова човек трябва да внимава на какво да се довери и на какво не“, но биха пробвали нещо ново. Трети пазаруват не на всяка цена, а само определени продукти.

Репортаж на Биляна Славчева можете да чуете в звуковия файл – > 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

„Великден във всеки дом” – благотворителна инициатива в Дупница

 „Великден във всеки дом” - т ова е новата кампания на сдружение  „Близо до теб“ за даряване на пакетирани козунаци на самотно живеещи пенсионери в селата от община Дупница. Екипът на сдружението благодари за подкрепата на хората с добри сърца в грижата за хора в нужда. В благотворителната инициатива апелът е да се дарят козунаци, които ще..

публикувано на 24.04.24 в 13:56
Румен Гълъбинов

Румен Гълъбинов: Българинът потребява повече и успява да инвестира

По данни от Наблюдението на домакинските бюджети през 2023 г. на НСИ, годишният общ доход средно на лице от домакинство е 10 846 лв. и нараства с 20.4% спрямо 2022 година. За последните десет години (2014 - 2023 г.) - се увеличава 2.3 пъти.  Годишните разходи са 10 044 лв. средно на лице, което е с 19.7% повече в сравнение с 2022 година. За периода..

публикувано на 24.04.24 в 10:19

WWF ще пусне в Дунав 1,6 милиона есетри

Европейската комисия призова държавите-членки да увеличат усилията си за справяне с бракониерството и незаконния трафик, за да опазят малкото останали есетрови риби на континента. Въпреки че са надживели динозаврите, днес те са най-застрашената от изчезване група животни в света. От шестте вида есетри, които са се срещали в Дунав, вече са..

публикувано на 23.04.24 в 13:22

Доброволци от Гоце Делчев с отличие за каузата за чиста околна среда

На официална церемония на 18 април бяха обявени победителите в годишните награди на организацията  „ Time Heroes “. Призове получиха хората и организациите с изключителен принос за развитието на доброволческата култура в България през 2023 г. С награда „Героите“ беше отличена и организацията „Green and clean“ от Гоце Делчев с основател Георги..

публикувано на 23.04.24 в 10:55

Веселин Христов: Възстановяваме диалога в БСП-Благоевград

Помирението в БСП-Благоевград е въпрос, който вълнува не само нашите членове, но и всички граждани на общината. Всички очакват БСП да бъде силна партия и считам, че това е възможно. Помирението вече е факт. Това заяви в предаването „Събития и личности“ на Радио Благоевград Веселин Христов, председател на общинската структура на БСП в областния..

публикувано на 22.04.24 в 12:25
Вилиан Стефанов

Фотоизложба в Благоевград показа последствията от ядрената аварията в Чернобил

Фотоизложбата „Изгубени във времето“, с 20 фотографии от забранената зона край Чернобил,  ще бъде открита в Благоевград на 26 април. Това е датата, на която през 1986 година,  стана  аварията в Чернобилската атомна централа. Преди войната в Украйна, зоната край Чернобил бе една от най-посещаваните туристически атракции в света, за което голяма..

публикувано на 22.04.24 в 09:28

Милена Статева: Реалният живот е много по-интересен от измислените филми в Холивуд

Милена Статева е доктор по социология, социален психолог , част от авторския екип на платформата „Климатека“. Тя изследва темата как масовата култура, по-специално киното гледат към климатичните промени. „ Киното е изключително важно, защото то създава един балон, в който живеем и който  ни оформя като личности “  подчерта в интервю за Радио..

публикувано на 22.04.24 в 09:19