Учебният ресторант се намира в двора на гимназията в бившата сграда на работилницата по текстил, използвана като склад. Министерството на образованието финансира проекта с 50 000 лв., а останалото е със средства от училището.
Сменена е дограмата, поставени са плочки, стените са боядисани. Ресторантът разполага с модерна кухня, складово помещение, голям салон и санитарни възли. Ремонтирани са ВиК и електрическата системи. Доста пари струва аспирацията, плотовете са достатъчно, с отстояние между тях. Има подход за външни хора, входове и изходи. Уредите в кухнята са професионални и отговарят на всички технически изисквания по най-новите стандарти. Съдовете за готвене също са професионални – тигани, тенджери, сладкарски тави, за да могат учениците да работят с удоволствие.
Кухнята разполага с конвектомат. „Той е абсолютно необходим, нямахме такъв в старата кухня. Когато учениците отидат да работят в ресторант, в професионална кухня, те не знаят как да работят с конвектомат. Нашите ученици работят още от 10-11 клас, особено през лятото, професиите им са много търсени. Когато по време на учебната практика им е обяснено и знаят за какво става въпрос, се чувстват много по-сигурни и добре“ – споделя директорът на гимназията Димитрина Иванова. Освен конвектомат, кухнята разполага с тестобъркачки, месомелачки, които са доставени от фирма, занимаваща се с професионално кухненско обзавеждане.
„Учениците от 12-ти клас ще бъдат първите, които ще влязат в новата кухня. Те са специалност „Производство на кулнарни изделия и напитки“, професия „Готвач“. Учениците от 11 клас са „Техник, технолог в хранително-вкусовата промишленост, хлебопроизводството и сладкарството“, а в 10 клас има отново „Производство на кулнарни изделия и напитки“, „Кетъринг“ и „Организация на туризма“. Ще започнем с производство на закуски. Имаме вход за външни хора, които могат да влизат. Очакваме да печелим сърцата на учениците и техните родители, които ще дойдат да се запишат при нас и да усвояват страхотни професии“- допълни директорът на гимназията Димитрина Иванова..
С какво още разполага ПГТЛП „Гоце Делчев“ Благоевград можете да чуете в звуковия файл.
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..