След отварянето на моловете и големите търговски центрове, Комисията за защита на потребителите предприе масови проверки по отношение коректността на многобройните промоции, които предлагат търговците. В някои случаи, обявените намаления са дори над 80%.
Дали обаче, тези цифри са реални?
„Възможно е търговци да искат да пласират залежала стока, но това не трябва да е за сметка заблуда по отношение на потребителите, които ще я купят. Тук, случаят е по-особен, в сравнение с други кампании с промоции, които сме свикнали да наблюдаваме, тъй като в един не съвсем кратък период от време, тези центрове не работеха. Затова, коректността на намаленията, които те предлагат, трябва да бъде проверена“- коментира за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
През миналата седмица, експертите от Комисията са направили над 100 инспекции в 10 търговски центрове, тип мол, в 50 - 60 магазина. В тях са проверени както намаленията и промоциите, така и възможността, те да с всички изискуеми от Закона реквизити.
7 са установените нарушения
„Това, според мен означава, че намаленията в повечето случаи са били коректни, посланията са били поставени вярно и потребителите са имали съответната информация по надлежния ред. В тези няколко случая, в които сме установили проблеми, се касае за класическите нарушения в Раздела за намаления от Закона за защита на потребителите, като например – не е посочена старата и новата цена, неправилно изчисляване на процента намаление, като към процента намаление, който се е прилагал, се добавя нов процент и така, потребителят може да бъде заблуден“– уточни Маргаритов.
Съветите към потребителите
Потребителите трябва да четат добре етикетите. На тях трябва да е посочена старата и новата цена, като на старата цена, стоката трябва да е продавана реално, поне 30 дни, преди намалението. Тук, изключваме времето, по което магазинът е бил затворен, заради извънредните мерки. Това е една от уловките, които прилагат търговците. Освен това, може да бъде посочен и процентът намаление, като тази информация може да бъде поставена както на етикета на всяка стока, така и в непосредствена близост до стоките, за които важи промоцията.
Връщането на дадена стока е добра практика
Когато, един търговец се е ангажирал с тази добра практика, той няма възможност да се отметне от нея и ако го направи, това би било нарушение“ – коментира още Димитър Маргаритов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов:
България е навсякъде, когато има кой да предава любовта към Родината и българския език. Това е благородната мисия за учителите с голямо сърце. Сред тях е Снежина Цветанова- познат глас в радиоефира, журналист, който от няколко години не само се връща към учителството, но преподава на българчета, живеещи извън нашата страна. Тя..
В търсене на решения с отпадъчната пластмаса графичният дизайнер Георги Балинов организира мини работилници за собственоръчно рециклиране на пластмаса, превръщайки боклука в полезни предмети. Всичко започва преди няколко години, когато Георги се запознава с движението „Ценна пластмаса“ и разбира, че много други хора по света рециклират..
Езиков приятел за деца мигранти - това е новата инициатива, обединяваща български студенти, които да помагат на деца бежанци да учат български език. Проектът се реализира от екипа на „Мулти култи колектив“ и цели да подаде ръка на мигрантите, които идват да живеят в нашата страна. Това каза за Радио Благоевград председателят на..
Платформата „Ела си у дома“ цели да върне над 1 000 000 българи от чужбина, като им покаже, че в България има възможности и бъдеще. Създателят на инициативата е Ленко Кабаиванов, социален предприемач и творец. Той подчерта, че проектът е насочен към вдъхновяване чрез личен пример и практическа подкрепа. „Много хора искат да се върнат, но им..
„Кризата в отношенията между България и Северна Македония може да бъде преодоляна единствено чрез диалог и взаимно уважение“, заяви Калоян Ханджийски в интервю за Радио Благоевград. Ханджийски е член на Клуба за българо-македонско приятелство и разказа за дейността на организацията, която вече две години събира на една маса политици, общественици и..
Младите планинари от Петрич продължават благотворителната си кампания „Опаковано с любов“. Една от последните им акции бе по повод Деня на християнското семейство, когато те дариха чаши за чай, купички и съдове за хранене на Хижа „Беласица“. Младите природолюбители вярват, че добрината, „опакована с любов“, стига далеч - до планинарските сърца и до..
На 3 декември България се включва в #ЩедриятВторник - движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта. Да накараш някого да се усмихне, да помогнеш на съсед или непознат, да се застъпиш за кауза, да дариш – всеки има нещо, което може да даде на другите. Идеята за #GivingTuesday (Щедрия вторник) се..