Със заповед на министъра на здравеопазването проф. д-р Костадин Ангелов след пролетната ваканция, от днес, 12 април, се възобновява присъственото обучение за учениците от 1-ви до 4-ти клас, 7-ми, 8 -ми и 10-ти клас. В 8-мо СУ „Арсени Костенцев“ Благоевград учениците се радваха, че са отново заедно. Те пристигаха в училище още преди 7:30 ч., по-малките водени от своите родители.
В анкета учениците споделиха, че са щастливи и доволни да се върнат в училище: „Радваме се, че отново сме на училище. Тук учим с госпожите, играем с другите деца, не скучаем в къщи“.
Според част от родителите учениците нямат пропуски в учебния материал, справили са се успешно с онлайн обучението от дистанция. Според тях по-добрият вариант обаче е учениците да са в училище, а учебната година да не се удължава.
Г-жа Красена Пацова е начален учител и тази година работи с първи клас. Според нея присъственото обучение е най-доброто. „Живият контакт, децата, очичките като се видят засмени, усмивката, това, което искат да споделят, мисля, че това е най-хубавото и най-важното. Посрещаме ги при спазване на всички изисквания – с маски, дезинфектанти, пречиствател на въздуха във всяка стая, така че родителите да бъдат спокойни.“
По отношение на пропуските в учебния материал, г-жа Пацова уточни, че в нейния клас няма големи пропуски и сега, с присъственото обучение, ще бъдат доизчистени. „Специално при моя клас, тъй като постоянно имам наблюдение, имам връзка и с учениците, и с родителите, мисля, че не е голям пропуска, който съм допуснала.“ Според г-жа Красена Пацова учебната година не трябва да се удължава, защото „всички колеги в цяла България стриктно си спазват темите, които са по разпределение, всички работят. Не мисля, че е нужно!“
В заповед на здравния министър проф. д-р Костадин Ангелов е записано, че след две седмици, от 26 април, в училище се връщат 5-ти, 9-ти и 12-ти клас, след тях от 17 май присъствено обучение ще имат учениците от 6-ти и 11-ти клас. Ротацията на класовете ще продължи при удължаване на противоепидемичната обстановка.
Целият репортаж – в звуковия файл.
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..