От 1 март влязоха в сила нови изисквания на Европейски съюз, с които се въвежда нов етикет за енергийна ефективност. В преходния период, нови обозначения има само за следните продуктови групи – съдомиялни и перални машини, както и комбинирани перални със сушилня, хладилни уреди, телевизори и електронни екрани.
Първоначално, почти няма да се срещат продукти на пазара, които да са означени с най-високия клас „А“. Настоящите, най-ефективни технологии, ще отговарят на изискванията на клас „В“ или „С“, а най-горните класове от скалата остават свободни за бъдещите иновации.
„Важно е потребителите да знаят, че в момента трябва да има два етикета върху част от електроуредите, защото представете си, ако имаме два хладилника един до друг, единият е със стар етикет, на който пиша „А++“, а другият е с нов етикет, на който пише клас „С“, но те, всъщност са еднакви. „Тогава, потребителят ще купи хладилник, който е с „А++“, защото ще мисли, че той е по-ефективен, а това не е така. Затова, този преходен период е много важен, защото ще бъдат пускани и електроуреди само с нов етикет. Надяваме се, скалата да бъде по-ефективна, защото ще бъдат пускани етикети с различни букви от „А“ до „F“, но почти няма да има с буква „А“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Енергийните етикети на всеки вид продукт показват не само консумацията на електроенергия, но и друга информация както свързана, така и несвързана с енергията –брой пиксели, капацитет за съхранение, излъчван шум и други.
„Този промяна се налага, поради успеха на старата схема. Когато станаха тези правила преди 15 години, никой не е предполагал, че продуктите толкова бързо ще се развият, че скалата ще отеснее. Ако, това не е успех? Тази технологична иновация, която показаха фирмите, се дължи на търсенето от страна на потребителите, които избират от два продукта по-енергийно ефективния. Това накара фирмите да се конкурират в тази посока. Така че, нямам никакво съмнение, че този модел е успешен. Единствено, имаме известен риск в преходния период, ако има някои недобросъвестни търговци, които не спазват правилата, може да има и объркани потребители“ – уточни още Богомил Николов.
Според част от потребителите, има нужда от по-голяма разяснителна кампания, защото новите енергийните етикети, определено ги объркват при избора на електроуреди.
Окръжен съд-Кюстендил стартира кампания срещу насилието и психическия тормоз сред учениците. Тя под мотото "Да не се нападаме! Да си помагаме!" и се реализира с подкрепата на Регионалното управление по образованието и е част от образователната програма на Висшия съдебен съвет и Министерството на образованието и науката. Кампанията е вдъхновена..
С факелно шествие и спектакъл под надслов „Живея! Строя! Красота творя!“ ПГСАГ „Васил Левски“ Благоевград отбеляза своя рожден ден. Зала „Яворов“ беше препълнена от настоящи и бивши ученици, учители, директори, много гости, между които кметът на община Благоевград Методи Байкушев и Ивайло Златанов, началник на РУО в Благоевград. Имаше много..
През последните три години обществото преживя една от най-тежките политически кризи. Станахме свидетели на липси на лидерство, отсъствие на отговорност, война между институциите, фрагментиране на българското общество на твърди партийни ядра. Цената на всичко това се изрази в безвремие, липса на перспектива за хората, забавяне на всички темпове на..
Град Добринище и селата Места и Филипово ще имат по-модерно и по-икономично улично осветление. Проектът се изпълнява от община Банско. „Ще се подмени цялото улично осветление в град Добринище с модерни светодиоди и фотоволтаични лампи. В момента уличното осветление в нашия град е морално остаряло. Новите осветителни тела ще са по-икономични и площта,..
Благоевград има нужда от язовир „Ракочевица“ - това бе мотото на разговора в ефира на Радио Благоевград с бившия кмет на областния град Лазар Причкапов. Идеята за язовир е коментирана още през 70- те години. В последно време стана ясно, че проблемът се задълбочава в цялата страна. Не е нормално един град, който е в полите на Рила планина, да..
Промените на трудовия пазар и застаряването на населението поставят нови предизвикателства пред хората над 50-годишна възраст, които търсят възможности за професионално развитие или ново начало в кариерата. Именно върху тази група се фокусира платформата „Млади таланти 50+“, която предлага обучения, кариерни възможности и подкрепа за адаптация в..
2025 година се оказва знаменателна за жителите на община Белица, защото се навършват 140 години читалищно дело и 140 години от основаването на Читалище „Георги Тодоров 1885“ в града. Кулминацията на събитията, посветени на бележитите годишнини, ще бъде на 31 октомври. Това стана ясно с решение на настоятелството на читалището, което бе взето на 29..