От 1 март влязоха в сила нови изисквания на Европейски съюз, с които се въвежда нов етикет за енергийна ефективност. В преходния период, нови обозначения има само за следните продуктови групи – съдомиялни и перални машини, както и комбинирани перални със сушилня, хладилни уреди, телевизори и електронни екрани.
Първоначално, почти няма да се срещат продукти на пазара, които да са означени с най-високия клас „А“. Настоящите, най-ефективни технологии, ще отговарят на изискванията на клас „В“ или „С“, а най-горните класове от скалата остават свободни за бъдещите иновации.
„Важно е потребителите да знаят, че в момента трябва да има два етикета върху част от електроуредите, защото представете си, ако имаме два хладилника един до друг, единият е със стар етикет, на който пиша „А++“, а другият е с нов етикет, на който пише клас „С“, но те, всъщност са еднакви. „Тогава, потребителят ще купи хладилник, който е с „А++“, защото ще мисли, че той е по-ефективен, а това не е така. Затова, този преходен период е много важен, защото ще бъдат пускани и електроуреди само с нов етикет. Надяваме се, скалата да бъде по-ефективна, защото ще бъдат пускани етикети с различни букви от „А“ до „F“, но почти няма да има с буква „А“ – коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Енергийните етикети на всеки вид продукт показват не само консумацията на електроенергия, но и друга информация както свързана, така и несвързана с енергията –брой пиксели, капацитет за съхранение, излъчван шум и други.
„Този промяна се налага, поради успеха на старата схема. Когато станаха тези правила преди 15 години, никой не е предполагал, че продуктите толкова бързо ще се развият, че скалата ще отеснее. Ако, това не е успех? Тази технологична иновация, която показаха фирмите, се дължи на търсенето от страна на потребителите, които избират от два продукта по-енергийно ефективния. Това накара фирмите да се конкурират в тази посока. Така че, нямам никакво съмнение, че този модел е успешен. Единствено, имаме известен риск в преходния период, ако има някои недобросъвестни търговци, които не спазват правилата, може да има и объркани потребители“ – уточни още Богомил Николов.
Според част от потребителите, има нужда от по-голяма разяснителна кампания, защото новите енергийните етикети, определено ги объркват при избора на електроуреди.
Етнографската образователна програма „Шарената черга“ е най-новата инициатива на Музейната работилница към Историческия музей в Петрич. Тя ще продължи до 14 декември, като се провежда за първи път. Целта е, чрез различни занимания, децата да научат повече за облеклото на техните прабаби и прадядовци, както и за значението на българската шевица,..
„Самота“ и „Огън от спомени“ са новите песни на талантливия изпълнител Георги Костадинов. Те ще звучат в ефира на Радио Благоевград и ще радват меломаните. За младия изпълнител, който стана популярен с яркото си участие в телевизионен формат, музиката е любов и призвание. От петгодишна възраст тръгва по пътя на музиката – първо с пиано,..
Българският червен кръст стартира традиционната благотворителна кампания в подкрепа на Програма „Топъл обяд”. През учебната 2024/2025 г . 1600 деца в студените месеци ще получават всеки учебен ден безплатна топла храна в училище на територията на 20 области в страната. Това каза за Радио Благоевград Екатерина Борисова, координатор на..
От няколко години екипът на фондация „Ела и ти“ и общност от сърцати близо 500 доброволци правят възможна мисията – планината да бъде достъпна за трудноподвижни хора. Старт на тази кауза дава Гергана Дойчинова, основател на фондацията. Тя успява да приобщи много приятели, които помагат за изкачването до планински върхове на близо 120 хора..
Да бъде закупено развлекателно туристическо влакче с нулеви емисии, това гласуваха общинските съветници в Петрич. Основният фокус е да се осигури нова туристическа услуга на основните обекти от туристически интерес – античния град Хераклея Синтика, планината Кожух и църквата Св. Петка, и да се подобри цялостното туристическо преживяване. Предстои и..
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..