Гледайте на живо

Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

АМ “Струма“– сред приоритетите на ОПТТИ

Избор на трасе, участъци, изграждане на тунел „Железница“


АМ “Струма“ е сред основните приоритети на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Общият генерален план за транспорта предвижда завършването на автомагистрала „Струма“ до гръцката граница, за да се свърже директно с гръцката пътна мрежа на юг до Солун и Атина. След приключването на най-сложния участък от Крупник до Кресна през Кресненското дефиле, се очаква значително да се подобри безопасността и комфорта на пътуване, каза инж. Красимир Найденов от АПИ.

АМ “Струма“ е част от европейския транспортен коридор Ориент – Източно Средиземноморие, известен още като Коридор №4. Той свързва Видин с кулата на територията на България и по него преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между западна и Централна Европа и Бяло море, а също така и като връзка с Азия. Трасето на автомагистралата е разделено на отделни участъци – лотове. От София до Благоевград и от Кресна до Кулата се пътува вече. Цялостното завършване на АМ “Струма“ ще подобри значително пътната мрежа в Югоизточна Европа и ще създаде условия за засилено сътрудничество между страните от южната част на Балканите“, каза инж. Найденов.

Инж. Красимир Найденов припомни, че към момента се изгражда Лот3 от АМ “Струма“, който е разделен на три части. "Лот 3-1 от Благоевград до Крупник, във втория участък е предвидено строителството на мостови съоръжения. Между тези два участъка се изгражда тунел „Железница“. Третият участък е след тунела и продължава до Крупник“, поясни инж. Найденов.

След доизграждането на магистрала "Струма", голяма част от трафика ще се прехвърли изцяло към магистралата, а съществуващите пътища ще бъдат обслужваща инфраструктура към селищата в региона, каза още инж. Красимир Найденов. С него разговаря Мариана Попова. 




ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“

Галерия

Вижте още

Археологическият обект на АМ „Струма“ край Покровник – единственият в България

Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..

публикувано на 26.07.21 в 10:05

Изграждането на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ с мостови съоръжения и хеликоптерна площадка

  Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински –  ръководител на..

публикувано на 21.07.21 в 10:59

Нови технологии в 12-километрова отсечка от АМ "Струма" между Благоевград и Крупник

Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..

публикувано на 14.07.21 в 09:24

ЛOT 4 "Сандански – Кулата" от АМ "Струма" – вече повече от 2 години е в експлоатация

ЛОТ 4 "Сандански – Кулата" от АМ „Струма“ е с дължина почти 15 км. Пътното платно за движение е с обща ширина 29 м, като всяка лента за движение е с близо 4 метра.  Автомагистралата в частта на област Благоевград има важно икономическо значение за района. Трасето на ЛОТ 4 преминава през териториите на общините Сандански и Петрич и..

публикувано на 04.07.21 в 09:31

АМ „СТРУМА“ – част от европейския транспортен коридор №4

АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около  380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..

публикувано на 21.06.21 в 10:07

АМ „Струма“ – най-мащабният проект по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ в Югозападна България

По ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия период 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България се изпълнява само един инфраструктурен проект, но той е изключително мащабен. Това е АМ „Струма“ – безспорен приоритет от предишния програмен период, настоящия и проект, който ще продължи и през следващия. Това каза..

публикувано на 21.05.21 в 20:00

Връзката на жп линията „София-Перник-Кулата“ с чисто новата жп спирка и метрото в кв. Горна баня

От 24 април в редовна експлоатация са новите четири метростанции от третата линия на столичното метро – „Oвчa купeл”, „Мизия/Нoв бългaрcки унивeрcитeт”, „Oвчa купeл 2” и „Гoрнa бaня”. C пуcкaнeтo нa тeзи 4 км oт Линия 3 дължинaтa нa cтoличнoтo мeтрo cтaвa 52 км c 47 cтaнции. При пocлeднaтa cтaнция нa трeтaтa линия в кв. „Гoрнa бaня”..

публикувано на 12.05.21 в 10:28