Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Археологическият обект на АМ „Струма“ край Покровник – единственият в България

Снимка: БГНЕС


Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на гробницата открита на обекта и раннохристиянската църква.

„Това е единственият археологически обект в България по автомагистрали, който е запазен и е запазен на място“, коментира д-р Здравко Димитров, научен ръководител на археологическото проучване на обекта на АМ „Струма“ Лот 3.1.

От археологическия обект е запазена голяма част от римска вила, римска баня, раннохристиянска църква и гробница. В момента те са готови за посещение. Обектът е ограден, има информационни табели и алеи за посетителите. Пътят до обекта също е изграден. „Остава задачата на Община Благоевград да социализира архитектурния обект“, уточни д-р Здравко Димитров.




ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“
Интернет сайт https://www.eufunds.bg/bg/optti

Вижте още

Изграждат Интелигентни транспортни системи на АМ „Струма“

До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на..

публикувано на 20.09.21 в 20:03

Изграждането на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ с мостови съоръжения и хеликоптерна площадка

  Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински –  ръководител на..

публикувано на 21.07.21 в 10:59

Нови технологии в 12-километрова отсечка от АМ "Струма" между Благоевград и Крупник

Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..

публикувано на 14.07.21 в 09:24

ЛOT 4 "Сандански – Кулата" от АМ "Струма" – вече повече от 2 години е в експлоатация

ЛОТ 4 "Сандански – Кулата" от АМ „Струма“ е с дължина почти 15 км. Пътното платно за движение е с обща ширина 29 м, като всяка лента за движение е с близо 4 метра.  Автомагистралата в частта на област Благоевград има важно икономическо значение за района. Трасето на ЛОТ 4 преминава през териториите на общините Сандански и Петрич и..

публикувано на 04.07.21 в 09:31

АМ „СТРУМА“ – част от европейския транспортен коридор №4

АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около  380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..

публикувано на 21.06.21 в 10:07

АМ “Струма“– сред приоритетите на ОПТТИ

АМ “Струма“ е сред основните приоритети на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Общият генерален план за транспорта предвижда завършването на автомагистрала „Струма“ до гръцката граница, за да се свърже директно с гръцката пътна мрежа на юг до Солун и Атина. След приключването на най-сложния участък от..

публикувано на 09.06.21 в 10:29

АМ „Струма“ – най-мащабният проект по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ в Югозападна България

По ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия период 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България се изпълнява само един инфраструктурен проект, но той е изключително мащабен. Това е АМ „Струма“ – безспорен приоритет от предишния програмен период, настоящия и проект, който ще продължи и през следващия. Това каза..

публикувано на 21.05.21 в 20:00