Урокът на тема „Хармонията в нас и около нас“ в категорията „Дигитален урок“ на конкурса „Дигитално училище на България“ донесе първо място на ПМГ „Яне Сандански“ град Гоце Делчев. От пет години гимназията е иновативно училище. Иновацията е свързана с развитие на функционалната грамотност на учениците с използване на проектно базирано обучение в различните часове.
Катерина Тодорова е старши учител по български език и литература и председател на Методическото обединение по иновации в гимназията. „Разработихме урок на тема „Хармонията в нас и около нас“. Използвахме голяма палитра от дигитални приложения. Урокът е интердисциплинарен и включва в себе си различни учебни предмети: математика, химия, биология, философия и изобразително изкуство. Ние сме много щастливи и горди от факта, че получихме тази награда. Това е голяма оценка и в същото време голяма отговорност за всеки един, който работи в нашето елитно училище.“ – сподели в ефира на Радио Благоевград г-жа Катерина Тодорова.
Надя Воденичарова е старши учител по информационни технологии, част от екипа, разработил урока. „Урокът „Хармонията в нас и около нас“ е урок, създаден с много любов. В него са включени няколко учебни дисциплини и от гледна точка на IT ние използвахме много иновативни приложения, които всъщност правят урока дигитален. Такава беше нашата тема“ – разказа в ефира на Радио Благоевград г-жа Воденичарова. Тя посочи няколко приложения. Например word wаll, с чиято помощ учениците са разделени на екипи на случаен принцип: екип триъгълник, екип кръг, екип успоредник и екип трапец. Използват мултимедиен сет и други интересни приложения.
Виолета Дерменджиева е ученичка в 10 „г“ клас в ПМГ „Яне Сандански“ град Гоце Делчев. „Главен извод от урока е, че във всичко около нас има хармония и няма как нещата да съществуват без хармония. Всичко е в баланс и това е красивото в нашия свят. Относно самото обучение в този формат според мен е много добре измислено, защото ни показва нагледно нещата, показва ни на практика как се случват в живота и ни възлагат задачи, чрез които ние можем логически да стигнем до знанията, а не само да ги прочетем. Чрез практическите задачи получаваме информация и знания за работа с дигиталните технологии.“
Снежана Костадинова е ученичка в 10 „г“ клас в ПМГ „Яне Сандански“ град Гоце Делчев. „В нашето училище постоянно се провеждат интердисциплинарни дигитални уроци, които ни помагат много в самото обучение. Използваме много и различни приложения, които дори сами откриваме. Създаваме различни пъзели онлайн, правим много презентации и използваме много приложения. Те улесняват работата както на нас, така и на нашите преподаватели. Помагат ни сами да достигнем до отговорите. Материалната база в училището е много добра. Винаги можем да използваме таблети, хром буци, които ни помагат в обучението.
В конкурса „Дигитално училище на България“ се състезаваха над 120 проекта от различни училища в нашата страна. Победителите са само седем училища в различните категории – „Дигитален проект“, „Дигитален урок“ и „Дигитална организация на преподаването“.
Пожелаваме още много награди на учениците и учителите в ПМГ „Яне Сандански“ град Гоце Делчев!
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..
Айше Емин от гърменското село Рибново събра в книга кулинарните съкровища на Родопите. Изданието съдържа 36 рецепти на традиционни и обичани ястия като салати, супи, печива, десерти. „Тази книга е изцяло в мой стил – рецептите са лесни за приготвяне, с достъпни продукти и пълни с любов. Вложих много старание, защото знам, че моите читатели заслужават..