Коледно-новогодишните празници отминаха, но предстоят още много хубави поводи за да получим или подарим подарък до края на годината. Темата е още по-актуална, ако към подаръците прибавим модерните напоследък ваучери, карти за отстъпки и намаления, което допълнително ще ни затрудни при връщането на подаръка. Как да реагираме в една такава ситуация? Кога и как можем да върнем или заменим получения подарък?
Потърсихме съветите на Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн Платформата „Ние, потребителите“:
„Въпросът е комплексен, защото Законът за защита на потребителите задължава онлайн търговците да приемат по-голямата част от стоките, които са продали, в срок от 14 дни. Виждаме, че все повече онлайн магазини предлагат все по-дълги срокове - до месец, до 90 дни. Затова е важно да проверим какъв е срокът, дали не сме го изпуснали и съответно, какви са условията. Защото, понякога онлайн търговците могат да поставят условие, връщането на стоката да бъде за сметка на потребителя. Това е едно от условията, на които трябва да обърнем внимание, освен срока. При физическите магазини обаче, няма такова условие и всеки търговец решавам сам, дали да предостави такава възможност на клиентите и при какви условия“, коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова.
При подаряването на VIP карта за намаление като подарък, това което ние трябва да направим като поднасящи този подарък, е да проверим, тъй като все повече магазини предлагат такава възможност, дали всички стоки можем да закупим с тези карти, както и срокът, в който може да се използва картата.
„По отношение на ваучерите в сферата на туризма, един от най-честите примери е по повод стоките или услугите, които не са били предоставяни по качествен начин, търговецът да предлага ваучер, с който да компенсира техния неизпълнен ангажимент. Много хора все по-често подаряват козметични процедури или посещения в туристически СПА обекти и тогава, много често самите търговци са склонни да заменят една услуга с друга, която е по вкуса на този, който ще получи подаръка“, уточни създателят на онлайн Платформата „Ние, потребителите“.
Според Габриела Руменова, има само една по-лоша опция да ти подарят нещо нежелано, а именно, да получиш дефектен подарък. Тогава, трябва да ползваме правото на рекламация. Често обаче, разходите са за сметка на потребителя.
„Когато избираме подарък е важно да спазваме три основни правила – да е надежден търговецът, след това да се уверим, че е безопасен и качествен продуктът и да проверим какви са условията, при които потребителят може да защити правата си при проблем – дефект, опасна стока, връщане или замяна. И още нещо важно – винаги да пазим платежния документ, защото той удостоверява покупката и без него не можем нито да я върнем, нито да я заменим“, допълни експертът по потребителска защита.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..