И четирите версии все още се разглеждат, а те са именно: техническа повреда, за която говори и този запис (от черната кутия на самолета, че има проблем със задкрилките – бел. ред.); вероятност за пилотска грешка, некачествено гориво или попадане на чужди тела в двигателите. Очевидно тази последна версия – с неизправност в двигателите, може да отпадне, но по другите тепърва ще се работи.
Александър Богоявленски отбеляза, че метеорологичните условия по време на излитането на самолета са били такива, че е много вероятно да се е получило и обледяване на крилата на машината, което е критично във фазата на излитане:
Така че този проблем със задкрилките донякъде ме насочва отново в плоскостта на тази теория (за възможно обледяване на крилете – бел.ред.), защото един от проблемите, които ледът по крилото може да предизвика, е именно проблем със задкрилките, а те са критични във фазата на издигане на самолета.
Още нещо важно, което можем да отбележим, са думите на екипажа – на капитана на самолета към кулата, малко преди да излети, че избира да използва цялата дължина на пистата – цялото протежение на пистата, тъй като самолетът е тежък – тоест освен 92-мата пътници на борда имало и достатъчно голямо количество товар, така че и капитанът, и екипажът да предпочетат по-голямо разстояние за излитане.
Александър Богоявленски отбеляза още, че през изминаващата година авиоинцидентите са били по-малко, в сравнение с миналата и по-миналата година:
2016-а беше доста сигурна за авиацията. Повечето инциденти въобще в индустрията – не само в полет, не само самолетни, а и по летища, бяха свързани по-скоро със сигурността и с промените в глобалната сигурност на геополитическо ниво – терористичните заплахи, новите начини, по което терористите се отнасят към тази свръхчувствителна индустрия, каквато е авиационната. Имаше инциденти с взривяване на самолети, но чисто авиационни инциденти, свързани с технически проблеми, грешки на пилотиране или грешки в системата, имаше много малко.
Тоест можем да твърдим смело, че тенденцията е обратна – а именно – към все по-нарастващ контрол и подобряване на чисто авиационните операции, но пък, от друга страна, това означава, че индустрията като цяло трябва още по-сериозно да се отнася към терористичната заплаха.
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..