Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Грозев: Проблемите в изтребителната авиация са огромни

Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" са отказали да летят тази сутрин

Заместник-министърът на отбраната потвърди, че тренировъчните полети са били спрени

| обновено на 24.10.17 в 12:42
Снимка: БГНЕС
Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" отказаха да летят тази сутрин. Те са обявили, че се чувстват несигурни да летят на самолетите МиГ-29.

Заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов потвърди, че тренировъчните полети на изтребителите в авиобазата са били спрени:

Проявената неувереност на част от пилотите в "Граф Игнатиево" за извършване на полети, свързана преди всичко, според тяхната оценка, с недостатъчна тренираност поради недостатъчно летели часове. Искам да ви информирам, че ръководството на Министерството на отбраната прави всичко възможно да поддържа самолетите МиГ-29 в летателна годност.

Заместник-министърът обясни, че са осигурени 10 двигателя за изтребителите по договора с РСК "МиГ", от които четири нови и шест ремонтирани, а единственият проблем да не се използват, са документите им:

След като се уточни съответствието на копията с оригиналните документи, ще бъде разрешено използването и на тези двигатели, с което ще се даде възможност с по-голям брой авиационна техника да се извършват и тренировките на пилотите. Също така искам да Ви информирам, че авиационно гориво към настоящия момент за извършване на полети има достатъчно.

Предстои среща на летците с представители на министерството, каза още Атанас Запрянов.

Това е един доста интелигентен начин, по който военните пилоти да се опитат да кажат, че нещо не е наред във военната авиация. Това заяви в интервю за предаването "12+3" на програма "Хоризонт" Красимир Грозев от списание “Аеро“:

Все пак военните нямат право на стачни действия на каквито имат право колегите им от МВР. Проблемите в изтребителната авиация са огромни, гигантски, така че това е просто едно напомняне, че нещата никак не са добре и въпросът дори не опира само до тези десет двигателя, за които се говори. Дори тези двигатели да бъдат качени на самолетите, положението въобще няма да е по-добро, защото самолетът не е само двигател. Има страшно много други проблеми, напр. няма смазочни материали в изтребителната авиация.

Изявлението на Атанас Запрянов и интервюто с Красимир Грозев можете да чуете от звуковия файл.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44