Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Лек инцидент с освиркан режисьор на премиера в Миланската Скала

Ла Скала - Милано

На 31 март имах възможността да присъствам на дългоочакваната премиера на операта “Манон Леско” на Пучини в Миланската Скала. Шедьовърът на композитора бе представен в нова продукция, която ни върна към световната премиера на произведението от 1893 г. в Театро Реджо в Торино. Премиерата в Ла Скала бе и поредно потвърждение за стремежа на музикалния директор на театъра и диригент на операта, Рикардо Шайи, да постави на сцена възможно най-много произведения на Пучини.

Напълно заслужени бяха бурните аплодисменти на публиката за брилянтното дирижиране на маестро Шайи! Постановката бе на възпитаника на Кембридж и директор на Welsh National Opera David Pountney, дебютирал в Ла Скала през 2003 г. с “Хитраталисичка” на Леош Яначек. “Неслучайно реших действието да се развива на гара от 19 век” – коментира Pountney. Режисьорският избор и сценографията на Leslie Travers бяха внушителни! Обичайните освирквания, долитащи от ложата към спектакли, различни от оригинала и този път не пощадиха режисьора, сценографа, както и избора на костюми на Marie-Jeanne Lecca. Обръщайки се в недоумение към ложата, Pountney, дали по невнимание или от силно вълнение за миг изчезна…потъвайки в мястото на суфльора и в тази комично-драматична ситуация бе издърпан от певците, без особени последици.

В ролята на Манон Леско бе сопранът от Уругвай Мария Хосе Сири. Завършила Консерваторията в Париж, с дебют в Ла Скала през 2009 г. с “Аида”, аплодирана от публиката в “Мадам Бътерфлай” на откриването на сезон 2016-2017г., Сири получи изключително висока оценка за своята силна изява на Миланска сцена. Дебютирал с “Бохеми” през 2005 г., Масимо Кавалети ни очарова със своя Леско, а овациите на публиката бяха признание за чистото изпълнение и вокална техника на възпитаника на Академията на Ла Скала. Поредно блестящо представяне за Марсело Алварез, който бе в ролята на Де Грийо. Силно сценично присъствие и перфектна дикция бяха водещи в изпълнението на аржентинския тенор. С дебют в Ла Cкала през 1999 г., басът от Неапол Карло Лепоре ни покори със своя Жеронт. Аплодисментите бяха и за носителя на наградите “Вочи Вердиане” за 2015 г. и “Пепита Ембил” за 2017 г. Марко Чапони, който се изяви блестящо в ролята на Едмонд.

Спектакълът завърши с няколко минутни аплодисменти за маестро Шайи и завръщането на миланска сцена на шедьовъра на италианския композитор, както и за целия целия звезден изпълнителски състав на операта.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Железни момчета

"Железни момчета" и романтиката на българските железници

Цялата история на България може да се разкаже през историята на железниците. Това обясни пред БНР Емил Спахийски, сценарист на филма "Железни момчета". "Има изключителна романтика, свързана с времето на парните локомотиви. Оказва се, че тези машини, създадени от човешката ръка, са изражение на гениалността на инженерната технология...

публикувано на 22.04.24 в 19:34

"Каста дива" - едно предаване, което прави живота по-хубав

В 27-ото издание от 31-я сезон на предаването на програма Хоризонт за музикално-сценични изкуства Каста дива :  20.05-21.00 ч.: Специален гост: младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова – единият от гласовете в саундтрака на видеоиграта Baldur's Gate 3, който беше отличен с награда на Британската..

обновено на 22.04.24 в 18:53

Еничарството – болната тема в нашата история

Най-новата книга на великолепната разказвачка Елена Петрова от Пловдив, която живее в Гърция, със заглавие "Храмът на греховете" засяга една жестока тема от нашата история - принудителното еничарство на българи по време на турското робство. Конкретни лица и образи превъплъщават по истински случаи темата за любовта и греховете, но..

публикувано на 22.04.24 в 13:45

БНР определи финалистите в Конкурса за нова българска поп и рок музика "Пролет`24"

74 песни бяха допуснати за участие в категория "Нова българска поп и рок музика" на конкурса на Българското национално радио (БНР) за нова българска поп и рок музика "Пролет`24".  Селекционна комисия от музикални редактори в БНР определи 12-те финалисти, които ще изпълнят песните си на живо пред жури (съставено от композитори, певци, автори..

публикувано на 20.04.24 в 08:30
Петър Петров, баритон (1919-2005)

Спомен за баритона Петър Петров

През април отбелязваме 105-годишнината на един много обичан баритон през 50-те и 60-те години на отминалия век - Петър Петров.  Предполагам, че всички, които са гледали спектакли на Софийската опера с негово участие, веднага ще си го спомнят - той беше много емоционален певец, веднага привличаше вниманието на публиката със сърцатата си..

публикувано на 19.04.24 в 19:25
Български камерен оркестър - Добрич с диригент Арто Чифчиян

Седмицата на камерната музика в Добрич с почит към диригента Константин Илиев

На 23 април в Добрич започва Седмицата на камерната музика "Константин Илиев".  С изданието тази година се отбелязва 100-годишнината от рождението на диригента Константин Илиев, един от основателите на фестивала, както и на местния камерен оркестър. Концертите са четири и се провеждат всяка вечер до 26 април включително в концертната зала..

публикувано на 19.04.24 в 18:51

Независимите артисти на път: Историята на "Астория"

Песен за заслепеното човечество, което иска да се предреши, но не може. Така, както не успява да се предреши в измислената история за несъществуващата Астория. Зойфер не е особено познат в България. Единствената книга с негови пиеси, публикувана на български, Валерия намира случайно в библиотеката на НАТФИЗ. " Стоеше на едно..

публикувано на 19.04.24 в 14:59