Операта „Тоска“ на Пучини днес е сред най-популярните и обичаните, но когато през 1900 г. се е стояла премиерата й, музиката е била посрещната студено, а всички били възхитени от декорите. И точно тези декори гостуваха в поредната постановка на Телавивската опера. По ескизи на художника Адолфо Хохенщейн бе направена сценографията и костюмите. Режисьорът Алесандро Талеви не за пръв път поставя „Тоска“ с артистите и хора на Израелската опера. Негова беше и режисурата на фестивала в подножието на Масада преди няколко години, когато в ролята на Тоска гостуваше българската певица Светла Василева. Но в сегашната постановка не бе лесно да се съобрази с тези доста огромни, за сегашните минималистични вкусове, декори. Сред тях солистите изглеждаха доста дребни. Монументално и доста реалистично бяха показани колоните на църквата в първо действие, залата за разпити в крепостта „Анджело“ или църквата „Свети Петър“ като фон, погледнат от терасата, където се извършва екзекуцията в последното действие. Затова пък точно такива декори бяха прекрасни за масовите сцени. Наистина внушително изглеждаше огромното шествие в първо действие, което предаваше добре атмосферата на Рим, както и хорът в трето действие. Трудно ми е да определя какво беше по-интересно в тази постановка - да се гледа на сцената или да се види и чуе Даниел Орен, който дирижираше и припяваше вдъхновено. Неговото присъствие се чувстваше във всеки детайл. Въпреки че имаше монитори, така че певците да могат дори когато са встрани на сцената да следят диригента, повечето от тях бяха вперили взор в Дениел Орен не само за да видят кога да запеят. Мисля, че неговото доволство или не беше най-точната оценка за пеенето им. Въпреки че на сцената имаше доста именити певци, моето предпочитание бе към италианския баритон Себастиян Катана, който се счита за най-добрия изпълнител в света на ролята на Скарпия. Става въпрос не само за открояващ се глас, а за сценично присъствие, при което дори когато беше с гръб към публиката се чувстваше неговото отношение към действието. Рядко ми се е случвало да съжалявам, че оперен герой е убит още във второ действие и няма да мога да слушам певеца и в трето!
В предаването „Алегро виваче“ по "Хоризонт" представяме носителите на призове в допитването „Музикант на годината 2023“. Галаконцертът се състоя на 31 май 2024 г. в Първо студио на БНР. Галаконцерт "Музикант на годината 2023" - видеозапис 16-годишната цигуларка Олга Дойкова получи специалната награда "Олга Камбурова" в подкрепа на младите..
Подкрепата за културата в Плана за възстановяване и устойчивост е двойно по-висока от тази в националния бюджет . Това обясни пред БНР Асен Асенов, културен мениджър, директор на Фондация "Едно за култура и изкуства". По думите му, налице са гаранции, че българските творци ще получат достатъчно много средства, "за да няма оправданието,..
На 11 юли се навършват 125 години от рождението на големия български диригент Саша Попов - основоположникът на българското професионално симфонично дело. Той е създател на първата симфонична формация у нас - Академичния симфоничен оркестър през 1928 г., по-късно, през 1936 г., прераснал в Царски военен симфоничен оркестър, последван от Държавния..
В Националното изложение на занаятите в троянското село Орешак тази вечер се открива второто издание на джаз, арт и еко фестивал. В първата фестивална вечер, която е със свободен вход, гостите на изложението ще се насладят на изпълненията на джаз-групи от България, Китай и Бразилия, а през всички фестивални дни в парка на изложението ще са..
Между 7 и 12 юли 2024 г. в Арбанаси се провежда станалия традиция фестивал за класическа музика Arbanassi Summer Music . Негови артистични директори са контрабасистката Юлита Фъсева и обоистът Димитри Местдаг - артистично семейство от Белгия, което е част от Антверпенския симфоничен оркестър. Вече 14 години Юлита и Димитри успяват да организират..
И тази година в разгара на лятото в София - от 12 до 20 юли - фестивалът "Алегра" ще зарадва своята публика с разнообразие, обхващащо целия спектър на класическата музика - от дует, квартет, октет, до камерен и симфоничен оркестър; от Хайдн, Моцарт и Бетовен до Глазунов, Курт Вайл, Корнголд, Пиацола и Майлс Дейвис За десета поредна година..
Да живееш между Хипократ и Пегас означава да балансираш между реалността и мечтите, между грижата за тялото и храната за душата. Това е живот, изпълнен с емоции, където всяко лечение е акт на любов, а всяка песен - израз на най-дълбоки чувства. Това е животът на човек, който разбира, че истинското изкуство е в сърцевина на човешката същност, и..
" Това, което се случва в ДПС, е нетърпимо ." Тази позиция изрази в интервю за БНР евродепутатът Илхан Кючюк. По думите му, в момента е налице "..
Високите температури трябва да ни направят особено внимателни към нашето здраве и комфорт. " Топлинният удар е най-често срещан в жегите, поясни за..
" Хората около Пеевски нямат особен ход . Доган се позова на неформалната си власт, която за никого не е новина, че притежава. Но дали Пеевски..