Украински „Боинг 737“ катастрофира в Иран, няма оцелели в трагичния инцидент, съобщи иранският Червен кръст, цитиран от БГНЕС. Иранската държавна телевизия съобщи, че всичките 176 души на борда са загинали.
Украинският боинг излетял от Техеран за Киев в 4,42 часа българско време и е спрял да предава данни 2 минути след това - в 4,44 ч., според услугата за проследяване на самолети Flightradar.
Според сайта украинският „Боинг 737-800 е катастрофирал малко след излитането“.
„Полет PS752 излетя от Техеран в 2,42 UTC (4,42 българско време). Последните данни бяха получени в 2,44 UTC (4,44 българско време)", написа Flightradar в своя акаунт в Туитър.
Първоначално беше съобщено, че броят на хората в катастрофиралия самолет е 180, но по-късно тази информация беше коригирана от иранските власти, които обясниха, че на борда са били 176 души.
Пожар в двигателя е предизвикал катастрофата на украински пътнически самолет след излитане от Техеран, заяви говорител на летището.
„Украински самолет „Боинг 737“ излетя тази сутрин от летище Техеран към Киев, но поради пожар в двигателя вследствие на техническа неизправност, той се разби в близост до летището на юг от Техеран“, заяви говорителят.
Премиерът на Украйна Олексий Хончарук каза, че по предварителни данни, на борда са се намирали 167 пътници и 9 души екипаж. Президентът Володимир Зеленски също потвърди, че няма надежда за оцелели, той прекъсна по спешност посещение в Оман и се завръща в Киев.
Украинският външен министър Вадим Пристайко съобщи, че жертвите са 82 иранци, 63 канадци, 11 украинци (9 души екипаж и двама пътници), 10 шведи, четирима афганистанци, трима германци и трима британци.
81 от жертвите са жени, а 15 са деца. Няма данни за жертви от България.
Иранските власти съобщиха, че към мястото на катастрофата са се отправили над 20 линейки. При падането самолетът е избухнал в пламъци.
Зеленски поднесе съболезнования на близките и призова да няма „спекулации“ относно катастрофата
Президентът на Украйна Володимир Зеленски поднесе чрез Фейсбук „искрени съболезнования на роднините и близките на всички пътници и членове на екипажа“ на украинския самолет.
Той призова всички да реагират единствено на факти по отношение на катастрофата на „Боинг 737“ в Иран и да не участват в „спекулации“.
Зеленски заяви: „Държа под контрол всички събития. Моля всички да се въздържат от спекулации и представяне на непроверени версии на бедствието преди официалните доклади". Украинският президент добави: "Подготвени са специални самолети за изпращане в Техеран посредством Министерството на външните работи и Министерството на отбраната за вземане на телата на загиналите. Чакаме одобрение от иранската страна за тяхното заминаване“.
Украйна: Катастрофата на "Боинг 737" не е резултат от тероризъм
Посолството на Украйна в Иран заяви, че катастрофата на "Боинг 737" близо до Техеран със сигурност не е в резултат от нападение, извършено от терористи, като предварителната информация предполага, че самолетът е катастрофирал поради технически проблеми.
Междувременно ирански медии съобщиха, че спасителни служби са открили "черната кутия" на самолета “Боинг 737“. Устройството е намерено в околностите на Техеран.
Няма пострадали български граждани
По окончателна информация от българското посолство в Техеран няма български граждани сред загиналите при катастрофата на украинския пътнически самолет в Иран, съобщиха от МВнР.
От президентството съобщиха, че Румен Радев е изпратил съболезнования до украинския си колега Зеленски.
Бойко Борисов е изпратил съболезнователна телеграма до украинския премиер Олексий Хончарук, съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет.
„Бих желал да изразя чрез Вас своята съпричастност към болката и страданието на близките на загиналите“, е написал министър-председателят Бойко Борисов в телеграмата.
Журналистът от списание „Криле“ Димитър Ставрев подчерта в предаването „Преди всички“, че катастрофиралият самолет е сравнително нов – на около три и половина години. Според него най-вероятната причина за инцидента е техническа. Възможно е също причината да е свързана с действията на екипажа, но е по-малко вероятна, защото екипажът е имал опит за полети по този маршрут.
Според Ставрев компанията „Боинг“ става жертва на глобализацията:
„Има някъде нарушено нещо по веригата на контрол на качеството. Няма друга логика такъв световен авиопроизводител да допусне да се случи такова нещо с неговите самолети. Глобализацията и аутсорсването на дейности в индийски, пакистански и всякакви други такива държави само с цел да намалят разходите за производство, за съжаление не води до добри резултати“.
„Има индикации, че най-вероятно се касае за пожар в един от двигателите, възникнал при излитане. Вероятно е имало технически проблем… Няма индикации, че се касае за външно въздействие върху самолета… Това поколение на 737 лети повече от 20 години, без да има сериозни технически проблеми с него“. Това коментира в предаването „12+3“ журналистът Красимир Грозев от списание „Аеро“.
Според него няма сериозни заплахи за бъдещето на компанията „Боинг“, тъй като „тя изглежда достатъчно жизнена предвид цената на акциите ѝ“.
„Гражданската авиация е достигнала до ниво на сигурност, безпрецедентно за историята до момента. Никой от инцидентите не се случват просто така, защото нещо е станало. Обикновено се касае за навързване на няколко причини, за лошо стечение на обстоятелствата“, допълни Грозев.
Комисията изпрати допълнително мотивирано становище до България, в което поиска страната ни да транспонира правилно в националното си законодателство директивата за правото на достъп до информация в наказателното производство. Тя трябва да гарантира, че на заподозрените или обвиняеми лица в рамките на наказателно производство или за които е..
Бизнесът се обяви против идеите за национализирането на личните партиди в частните пенсионни фондове, предлагано от "Възраждане“. Това е част от множеството предложения на политическата партия, направени между първо и второ четене на бюджета. По данни на Комисията за финансов надзор към края на третото тримесечие на миналата година в частните..
Пътна полиция започва операция в цялата страна за контрол на обезопасяването на пътници и деца в автомобили и на мотори. Това съобщи комисар Мария Ботева. "Специализирана полицейска операция по календара на ROADPOL, която е насочена към контрол за използването от водачите и от пътниците на системи за обезопасяване, в това число и системи за..
Смъртта на футболния треньор Ферарио Спасов е била неизбежна при удара с автомобила на Начо Пантелеев на 11 ноември 2023 година. Това заяви във Великотърновския окръжен съд при изслушването на петорната автотехническа експертиза вещото лице професор Станимир Карапетков. Обвиняемият се е движил със 165 километра в час или почти двойно..
Евродепутатът от Европейската народна партия Андрей Новаков призова за по-малко забрани и за свободен пазар по време на дебат за плана за действие за автомобилната индустрия в Европейския парламент в Страсбург. "Имам задача за вас. В Европа има 285 млн. автомобила", каза той и попита: "Да допуснем, че утре всички до един станат електрически..
Генералният въпрос е, ако бяха проверени 12 000, колко процента ще са нарушенията? Като обобщим картината, голямата картина, виждаме, че имаме около 40%+ нарушения в проверените 2000 секции, коментира ген. Стефан Янев, бивш служебен премиер от май 2021 до 13 декември 2021 г. и председател на "Български възход", в интервю пред БНР. "Моят..
Конституционният съд даде пояснения за работата си. Това се случи, след като Народното събрание призова за публичност на всички документи, свързани с оспорването на изборните резултати в декларация. Призивът беше към КС, ЦИК и "Информационно обслужване". Депутатите подкрепиха декларацията за загриженост за конституционното дело за вота..
Конституционният съд е в готовност почти незабавно да постанови съдебно решение, след като получи данните от ЦИК . Тази готовност се затруднява от..
Заради инсталирането на нов сървър и техническа невъзможност да започнат работа веднага, от "Информационно обслужване" поискаха от ЦИК въвеждането на..
Има ли опасност земеделските площи да останат без възможности за поливане, след като излязоха тревожните статистики за незапълнени обеми на големите..