Известният и световно признат френски баритон Людовик Тезие изнесе впечатляващ рецитал на сцената на Виенската Щатсопер в клавирен съпровод на изявената българска пианистка Мария Принц. В първата част на концерта бяха включени творби от песенното творчество на Ференц Лист, Роберт Шуман, Франц Шуберт и Хектор Берлиоз, а във втора част след две песни на Моцарт и канцонетата “Deh, vieni alla finestra“ от операта “Дон Жуан“, последваха ария на Елецки от “Дама Пика“ на Чайковски, ария на Родриго от “Дон Карлос“ на Верди и ария на Жерар от “Андре Шение“ на Джордано.
Творческата симбиоза между Людовик Тезие и Мария Принц бе забележителна и очарова виенската публика, която след своите продължителни, емоционални и настойчиви аплаузи, имаше удоволствието да се наслади на няколко биса, сред които великолепната интерпретация на “Песен за звездата“ на Волфрам от операта “Танхойзер“ на Вагнер. В своя рецензия, изданието Online Merker акцентира на вътрешната енергия, която Людовик Тезие излъчва на сцената, неговото красиво темброво звучене и перфектно поднасяне на текста, както и отличния, нежен и деликатен, но едновременно с това запомнящ се клавирен съпровод на Мария Принц. Специално за слушателите на предаването “Каста Дива“ по Хоризонт известната българска пианистка разказа за своето творческо партъорство с Людовик Тезие и неговия изключително задълбочен подход и търсения в процеса на репертоарна подготовка. Известният френски баритон също с удоволствие сподели подробности за своя рецитал във Виенската Щастсопер.
“След първоначалната ни среща с Мария Принц на концерт в Музикферайн преди няколко години, нашето творческо партнъорство се разви бързо. Мария Принц ми помогна изключително много при изготвянето на концепцията и цялостната програма на соловия концерт във Виенската Щатсопер. Решихме в първата част да започнем с песенен репертоар и след това плавно да преминем към света на операта – представен с няколко емблематични големи арии - образци на този жанр. И именно тук се крие голямото предизвикателство на един солов рецитал, както чисто гласово като вокална интерпретация, така и от гледна точка на драматургията на концерта. Не е възможно след песните на Шуберт веднага да изпееш арията на Жерар “Nemico della patria“ от операта “Андре Шение“. Тук отново съм благодарен на Мария Принц за идеята да включим като преход към оперната част на вечерта малката Канцонета “Deh, vieni alla finestra“ от “Дон Жуан “ на Моцарт. Мисля, че успяхме да представим една концертна програма, издържана като стил и естетика.
Виенската Щатсопер заема специално място за мен като оперна сцена, не само заради великолепната сграда на театъра, но най-вече заради публиката, която тук винаги е била изключителна – толкова сърдечна и емоционална. Онова, което особено впечатлява, е, че след всеки спектакъл на Виенската Щатсопер пред артистичния вход чакат поне 50 души меломани от публиката, за да поискат автограф или да изкажат своето възхищение от спектакъла. Трябва да споделя, че в момента по света това се случва много рядко. Обикновето излизаме от театъра след представлението и си тръгваме сами. Поне в Париж често е така, за съжаление. А във Виена е различно - тук хората всеки път ни очакват. Този контакт с публиката е важен и носи много топлина и емоция, която зарежда.
Разбира се, че съм избрал професията на певец, защото обичам оперната музика и притежавам необходимия глас, но това е начин също да се срещам и общувам с хората. При този контакт, говорейки за спектакъла, те ме зареждат и възнаграждават с тяхната емоция. Чувството е специално не защото моето его се нуждае от това, но ние хората на изкуството сме много чувствителни като натура. Като артисти разкриваме душите си на сцената, отваряме сърцата си към публиката и когато тя поеме нашата емоция и също се разкрие към нас и реагира на изпълненията ни, това е онзи вълшебен миг на сливане, който носи щастие както на певеца, така и на публиката“ сподели Людовик Тезие.
В звуковия файл чуйте цялото интервюто с Мария Принц и Людовик Тезие за предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива“.
Музейната експозиция "Изповедта на Апостола", разположена в Квадрат 500 на Националната галерия, предстои да бъде премахната, предупреди Васил Василев - председател на Управителния съвет на Общобългарския комитет "Васил Левски". Двугодишният договор изтича на 19 февруари и няма да бъда продължен, каза Василев: "Това е подигравка с..
Продукцията "Конклав", дефинирана като политически трилър и фокусираща се върху процеса за избор на папа и всичко задкулисно, с което той е свързан, спечели наградата за най-добър филм на церемонията по връчване на отличията БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, предаде Ройтерс. Режисьор на филма е Едвард Бергер. Филмът е..
Близо 200 деца ще вземат участие в 24-тия галаконцерт на лауреатите в конкурса "Млади фолклорни таланти" на предаването "Рано в неделя". Концертът започва в 14.00 часа и ще се проведе в първо студиото на Българското национално радио. Ще бъде предаван пряко в ефира на програма "Хоризонт". Водещи ще са Марина Маринова и Стиляна Алексиева...
На 75-ия фестивал на италианската песен "Санремо" победител стана Oли - настоящ идол на младежката публика с песента "Balorda nostalgia" ("Глупава носталгия"). Събитието премина при голям зрителски интерес. Телевизионният зрителски вот, този на радиото и на пресцентъра на фестивала класираха на първо място Оли с песента "Balorda..
Националното училище по изкуствата "Проф. Веселин Стоянов" в Русе ще чества през април своята 65-годишнина, но събитията по отбелязване й вече започнаха. Кореспондентката ни в Русе Ася Пенчева разказва за един концерт, в който ролите бяха сменени - на сцената бяха учителите, а в публиката – учениците. Репортаж може да чуете в звуковия..
Да кажеш в прав текст по радиото какво мислиш за Израелско-палестинския отношения, да критикуваш в присъствието на израелските войници в окупираните територии, може да се случи само по най-разкрепостеното израелско радио. Галей цаал (вълните на армията) и изказано от намиращата се на върха на славата си (през 2007 г.) Яфа Яркони. Въпреки..
В Къщата на художниците в Плевен е подредена изложба, която е своеобразно емоционално завръщане. Убавка и Костика са едни от най-разпознаваемите и утвърдени автори не само в България, а и в много страни. Техният път е минал именно през залите на тази галерия, които преди години са били техни ателиета. Именно тук те са създали част от своите..
В Къщата на художниците в Плевен е подредена изложба, която е своеобразно емоционално завръщане. Убавка и Костика са едни от най-разпознаваемите и..