Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Учени очакват комета да стане ярка като Луната

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Откритата през декември комета „Атлас“ се приближава към Земята и може да стане ярка като Луната, ако преди това не се разпадне от топлината на Слънцето, съобщава вестник „Дейли мейл“.

„Атлас“ сега е близо до орбитата на Марс, но скоростта на кометата се увеличава, докато се движи към Слънцето и в края на месец май ще достигне до най-близкото си положение спрямо Земята.

Светлината на кометата се засилва с приближаването ѝ към звездата по-бързо, отколкото очакваха астрономите.

„Някои прогнози за яркостта ѝ граничат с абсурдното“, каза Карл Батъмс от Американския морски изследователски институт.

Яркостта на кометата се е увеличила 4 хиляди пъти, откакто е открита. Тя ще може да се вижда с невъоръжено око още през април. Има обаче реална възможност кометата да се разпадне от горещината, преди да осигури спектакъл за астрономите.

За да оцелее достатъчно дълго и да я наблюдаваме с невъоръжено око, кометата трябва да запази леда си. За това е необходимо да има голямо ядро с много замръзнал газ, но учените не могат да потвърдят това.

Болница „Лозенец“

Проф. Горнев: Болница "Лозенец" работи на пълни обороти

Болница „Лозенец“ работи нормално, докато тече разследването на ГДБОП , заяви за "Хоризонт" директорът ѝ проф. Радосвет Горнев.  Новоназначеният временно директор беше лаконичен и коментара: "Докато институциите не излязат с конкретни становища, ние сме предоставили всичките изискани от нас документи и сме готови за съдействие. Дотогава моля..

публикувано на 24.06.21 в 18:24
Днес се провежде заседание на Пленума на Висшия съдебен съвет. Заседанието беше онлайн.

Красимир Шекерджиев и Боряна Димитрова вече не са част от ВСС

С обявяването им пред Пленума на Висшия съдебен съвет оставките на Красимир Шекерджиев и Боряна Димитрова като съдебни кадровици от Съдийската колегия вече са факт. Двамата ги депозираха малко след като проектът за реформа на съдебната карта, чийто координатори бяха те, беше подложен на остри критики от адвокати, съдии, представители на..

публикувано на 24.06.21 в 18:20
Контейнерът, в който е черната кутия на самолета

Намерена е черната кутия на падналия МиГ-29, външната ѝ обвивка е нарушена

Черната кутия на изтребителя МиГ-29, който падна в морето край Шабла на 9 юни , е намерена. От нея трябва да бъде получена информация за причините, довели до инцидента, при който загина пилотът на самолета майор Валентин Терзиев . Черната кутия беше намерена тази сутрин на дълбочина 70 метра и беше транспортирана с минния ловец „Цибър“ до..

обновено на 24.06.21 в 18:08
Паленето на огньове в Дания е традиция като в България

Сьорен Якобсен: България и Дания си приличат по цветовете и по Еньовден

" Еньовден в Дания (Sankt Hans Aften - това е името на празника в кралството - бел. ред. ) е специален за нас. Голям ден за нас, свързан с лятното слънцестоене . Денят е свързан със срещите ни със семейството, с приятелите, сплотеността с тях. Палим големи огньове, около които празнуваме. Честваме раждането на свети Йоан Кръстител, в Дания е..

публикувано на 24.06.21 в 18:04
Дмитро Кулеба (в ляво)

Украйна негодува срещу възстановяване на диалога ЕС - Русия

Украйна негодува срещу възстановяване на диалога между Европейския съюз и Русия на най-високо равнище . Позицията на Киев изрази и обоснова в Брюксел външният министър Дмитро Кулеба: „Инициативи да се поднови политическият диалог на високо равнище с Русия без доказателство за какъвто и да е напредък от Руска страна ще бъде опасно отклонение от..

публикувано на 24.06.21 в 18:04

КЕВР: Предстои значително поскъпване на парното и топлата вода от юли

Значително поскъпване на топлата вода и на парното ни очаква от идния месец, обяви председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов. Скокът на цената на природния газ също ще е по-голям от предвижданите в момента 4 процента. Цените на борсите продължават да скачат, каза изпълнителният директор на „Булгаргаз“..

обновено на 24.06.21 в 17:50
Автомобилите от катастрофата с журналиста Милен Цветков на паркинг пред СДВР.

Пети отказ за "домашен арест" на обвинения за смъртта на Милен Цветков