Трафикът е пренасочен към фериботния терминал, построен през 2007 година. Порт, чиято дейност бе краткотрайна и бе преустановена преди повече от десет години, защото концесионерите не се разбраха за цените и транспортната връзка бе прекъсната.
Досега целият трафик преминаваше през ГКПП „Силистра-Остров“, който е в самия град.
И всичко беше наред допреди 5 години, когато ТИР-ове заляха града, докато траеше ремонтът на Дунав мост, и продължиха да ползват този маршрут като удобен за връзка със северната ни съседка, с Молдова, с Украйна.
Организирани бяха десетки протести от страна на гражданите и поредица от срещи на различни нива от страна на властите с цел решаване на проблема.
"Положени са много усилия, дано така да остане и занапред, силистренци да имат чист въздух и фериботът да работи", каза в предаването "Преди всички" заместник областният управител на Силистра Илиян Великов.
"Това ще е едно облекчение за нашите съграждани", каза в "Преди всички" кметът на Силистра д-р Юлиян Найденов.
"Желанието на гражданите успя да се реализира. Инфраструктурата сега е много модерна и отговаря на европейските изискванията, сега е добре и за ТИР - овете и за гражданите на Силистра", сподели в "Преди всички" и председателят на Фондация „Човек, природа и здраве“ д-р Недко Белев, един от организаторите на гражданските протести срещу ТИР-овете.
Работното време на този етап ще бъде от 8 до 20 часа.
От понеделник до вчера на обед през кей бяха преминали 132 камиона, като само през първия ден те са били 83. Което показва, че превозвачът изпълнява декларирания капацитет от средно 80 камиона на ден, съобщиха от Държавно предприятие Пристанищна инфраструктура, които стопанисват фериботния терминал.
За разлика от радостните граждани собствениците на транспортни фирми и шофьори негодуват от новото положение и изчисляват бъдещите загуби.
"За мен не е празник, цената ми се вдигна двойно на преминаване, освен времето за преминаване е по-малко, трафикът се премести към Русе, но нито там, нито тук ще върви графикът", казаха в "Преди всички" шофьори на тежкотоварни автомобили.
През КПП-то в самия град ще преминават само леки коли, автобуси и пътни превозни средства до 3,5 тона, както е било и преди.
След няколкогодишно прекъсване, Фериботен терминал Силистра възстановява своята дейност по фериботна линия от Силистра до румънския град Кълъраш от понеделник, 15-и март 2021 г., съобщиха от Пристанищна инфраструктура. Очаква се това да реши..
Икономистът Никола Янков е едно от лицата, които решиха да се включат в екипа на "Синя България". "Тя е единствената дясна формация в политическото състезание в момента. Стои зад идеите да се предефинира ролята на държавата..
Трябва да се замислим какво става със свежото мляко , което се произвежда от фермерите, категоричен е и Симеон Караколев, съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация. Тази година масово се отказва изкупуване на козе мляко ,..
Античният град Хераклея Синтика в местността Рупите , който привлече интереса на стотици хиляди посетители както на място, така и във виртуалното пространство, вече разполага и с туристическа инфраструктура. За консервацията на разкритото до момента и..
Хърватия навлиза в конституционна криза . Това заяви пред БНР журналистът Аделина Марини от изданието "EUinside" след парламентарните избори в Хърватия. Те противопоставиха в остър сблъсък премиера консерватор Андрей Пленкович и президента..
Когато Израел се закани да отвърне на нападението на Иран с дронове и ракети, иранският президент Ибрахим Раиси от своя страна се закани, че "дори и най-малката инвазия на Израел ще предизвика масивна и твърда реакция". Иранското военно..
Валежите от началото на годината в пустинята са многократно повече, отколкото са в нашата страна. Това съобщи пред БНР климатологът Симеон Матев. "Това е изненада. Има конспиративни теории какво се случва. Чисто научно човек все още не..
В демографско положение българските планини са по-стабилни от равнинните територии на страната. Това заяви пред БНР гл. ас. Димитър Събев от Института за икономически изследвания при БАН, журналист, доктор по икономика, писател...
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..
Благотворителна кампания в Добрич осигурява храна за бедни семейства и самотни възрастни хора в навечерието на великденските празници. Инициативата..