По данни на Европейската комисия България е на 3-то място по смъртност от катастрофи в съюза през 2020 г. Смъртните случаи по пътищата на страната са намалели с 26% за миналата година. За сравнение - в Гърция това намаляване е с 54 на сто за година.
„Никой не управлява нашата транспортна система. Вземат се мерки след събитията“, така Милчев описа обявените акции на Пътната полиция след поредните тежки пътни инциденти с жертви.
В Гърция има наскоро изготвена идентификация на над 7 хиляди опасни точки и ще получат милиарди, за да коригират тези черни точки, отбеляза Милчев. Той даде пример с района на село Микре у нас, като го нарече най-опасната отсечка в цяла България.
„За последните 5-6 години там са загинали над 20 човека и има десетки ранени. Тази отсечка, въпреки че продължава да бъде най-опасната, през нея минават всяка седмица ръководни служители на АПИ. Учудващо е защо не се предприемат мерки тази отсечка да се коригира и там да спрат да загиват хора.“
В участъка край Микре има страшно много проблеми в организацията на движението, отбеляза Богдан Милчев след извършена проверка на Института за пътна безопасност там.
„Липсващи знаци, неправилно поставени знаци, от едната страна намаляваме скоростта на движението, от другата го няма знакът за намаляване на скоростта. Камери, които трябва да снимат, на тях са залепени лепенки умишлено, за да не могат да снимат. Ние го документирахме това.“
За институциите в България пътната безопасност е досадна служебна отговорност, а за политиците не е приоритет, обобщи той.
Като погрешен Богдан Милчев определи подходът да се въздейства над поведението на хората на пътя чрез КАТ.
Агенция „Пътна инфраструктура“ няма програма, план и оценка на риска, за да може експертите да харчат нашите пари по пътищата, категоричен е инж. Милчев, според когото „нашите пари по пътищата се харчат през политически задания“, а АПИ трябва да се разформирова и да се направи съвсем нова структура извън МРРБ.
От 2017 година насам за ремонт на пътищата са налети над 2,2 милиарда лева, поясни още Богдан Милчев.
„И въпреки това ние виждаме, че повече от 50% в цялата страна маркировката липсва, а маркировката е ключовият момент, поради който нашите шофьори по нашите пътища се уморяват по-често и оттам - допускат по-често грешки. Допускайки по-често грешки, ние затова и загиваме по-често“, очерта картината той.
Не може постоянно цялата отговорност да се прехвърля върху Пътна полиция и КАТ, категоричен е Милчев.
„И те на мускули да решават въпроса. Да, те могат. Ще изкарат сега всички камери, ще напънат нещата. В крайна сметка се оказва, че те могат за ден, за два да решат някакъв проблем. Трябва да променим изцяло философията, да променим правилата.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.Над 60 процента от българското общество има проблеми с килограмите . Затлъстяването е като лавина. Да си дебел е стигма. Обществото се прави, че приема тези хора. Мисията на Десислава Христозова е да покаже на светло хората с наднормено тегло , как живеят те и как се борят с излишните килограми. На това е посветена нейната..
С добрата инициатива на законодателя се въвеждат мерки, които нарушават драстично и нашите права . Това заяви пред БНР Богомил Шопов, съосновател на "Електронна граница - България", във връзка с обсъждана промяна в директива за правото на неприкосновеност на личния живот и електронни комуникации. Става дума за предлагана задължителна..
" Конституционният съд не успя да надскочи собствените си ограничения и да бъде на висотата на актуалната политическа и геополитическа обстановка. Това конституционно решение не е просто затворено в рамките на България, а има проекция и извън нашата територия." Това каза пред БНР Биляна Гяурова, директор на Българския институт за правни..
Събиранията на Бузлуджа са знакови. Бузлуджа този път беше вид лакмус дали процесите, тръгнали между различните леви формации, срещат подкрепа сред левите хора. Това каза пред БНР Татяна Дончева, лидер на "Движение 21", след срещата за ляво обединение в Стара Загора. Призиви от Бузлуджа: Да се обединим Левите хора одобряват тези..
Малко преди 9 ч. хеликоптер на Военновъздушните сили започна облитане на района на инцидента в Елин Пелин. Така наречените бронирани военни машини "котки" също влизат в периметъра, вероятно за да направят пореден опит да огледат ситуацията. По-рано през деня стана ясно, че това не се е случило 2 пъти в изминалите часове след старта на инцидента...
1679 са извършените домови кражби на територията на цялата страна за първите 6 месеца на тази година . Това обяви пред БНР Росен Белишки от Главна дирекция "Национална полиция". За сравнение той посочи, че за същия период на миналата година те са били 2018. " Имаме намаление на регистрираните престъпления с 16% , което е около 340 случая..
Нямаме правомощия да извършваме проверки на територия на друга държава , заяви пред БНР Димитър Маджаров от Дирекция "Трудова мобилност" в Главната инспекция по труда. "В случай, че българите сключат договор директно с работодател в чуждата държава, правомощията на Инспекцията по труда са ограничени единствено до подаване на сигнали до..
Нормативната база регламентира за отделни видове производства и съхранение на взривни вещества и боеприпаси минимални отстояния от населени места и..
Шансовете за съставяне на правителство са малки, но в политиката винаги има такива. Това обясни пред БНР социологът Андрей Райчев преди връчването на..
Събиранията на Бузлуджа са знакови. Бузлуджа този път беше вид лакмус дали процесите, тръгнали между различните леви формации, срещат подкрепа сред..