Концертите ще бъдат два - на 20 и 21 май в зала „България“ от 19 ч. с една и съща програма - Академична увертюра и Симфония №2 от Йоханес Брамс.
Американката Марин Алсоп е ярка фигура в музикалния свят. Често до името й се добавя „първата“ - като първата жена, главен диригент на голям симфоничен оркестър в САЩ. През 2007 г. заема тази длъжност в Балтиморския симфоничен оркестър. От настоящата година тя вече е негов музикален директор. Едновременно с това тя е първата дама - главен диригент на реномиран оркестър във Виена. Вече втори сезон ръководи Симфоничния оркестър на Виенското радио ОRF. С него е изнасяла концерти в най-престижни зали в австрийската столица - като Музикферайн и Концертхаус.
И още от първопроходството на Марин Алсоп: Тя е първата дама, дирижирала финалния концерт на фестивала "Би Би Си Промс" в Лондон. Това се случва през 2013 г.
Марин Алсоп има опит с оркестри и в Латинска Америка. Тя е почетен диригент на Симфоничния оркестър на Сао Пауло в Бразилия.
В богатата си колекция от престижни награди тя има "Грами", "Грамофон" и отличие на BBC Music Magazine, а в класацията на радио Класик ФМ - Лондон за най-добри диригенти на всички времена, тя присъства редом до Лорин Маазел, сър Колин Дейвис, Артуро Тосканини, Леополд Стоковски, Валерий Гергиев и Херберт фон Караян.
За срещите си с български музиканти; за важните учители в кариерата й - сред които е Ленард Бърнстейн; и за опита й с партитурите на Йоханес Брамс, чиито симфонии е записвала интегрално с Лондонската филхармония, Марин Алсоп разказа в интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт". Чуйте интервюто в звуковия файл. Преводът е на Илиана Атанасова.
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..