Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Британският милиардер Ричард Брансън полетя до ръба на космоса (ВИДЕО)

| обновено на 11.07.21 в 18:38
3
Ричард Брансън (долу вляво) полетя в Космоса
Снимка: Virgin Galactic

Британският милиардер Ричард Брансън полетя на пътническия самолет-ракета на неговата компания "Върджин галактик" (Virgin Galactic), като ракетата се издигна на повече от 80 км над пустинята на Ню Мексико в първия изцяло попълнен екипаж за тестов полет до ръба на космоса.

Самолет-носител с ракетния самолет "Юнити" излетя от щата Ню Мексико в 17:40 мин. българско време. Мисията включваше достигане на "Юнити" до орбита на 90-километрова височина, преминаване в безтегловност за няколко минути и незабравима гледка към планетата ни.

От борда на ракетата Брансън поздрави екипа на Virgin Galactic, след като постигна мечтата си за пътуване до космоса.

"Поздравления за всички, че създадохте едно толкова красиво място", каза Брансън, докато се ръкуваше с останалите от екипажа на борда на космическия кораб VSS Unity.

Той определи днешния космически полет като "преживяване за цял живот“, докато гледаше надолу към пустинята на Ню Мексико.

След около 60-минутния полет до Космоса самолетът на "Върджин Галактик" се приземи успешно.

Брансън определи полета на 80 километра над земната повърхност като уникално преживяване.

Британският милиардер рекламира полета като предшественик на нова ера на космическия туризъм, като компанията, която той основа, ще започне търговска дейност в т.нар. "космически туризъм" през следващата година.

Изстрелването на самолета-ракета VSS Unity бележи 22-рия тестов полет на системата SpaceShipTwo и четвъртата екипажна мисия извън земната атмосфера. Полетът е първият с пълен набор от космически пътешественици - двама пилоти и четирима "специалисти по мисии", сред които и Ричард Бансън.

Ричард Брансън преди полета на самолета-ракета на Virgin Galactic

Седмица преди 71-ия си рожден ден, Брансън и членовете на екипажа се появиха по-рано в неделя на космодрума в Ню Мексико, махайки на тълпата от зрители, преди да се качат на Land Rovers за кратко пътуване до чакащия ракетен самолет VSS Unity, паркиран в края на пътека за рулиране.

Видеото, публикувано онлайн от Virgin Galactic, показа, че Брансън е пристига на космодрума с велосипеда си и поздравява с прегръдки останалите души от екипажа.

Сред присъстващите на събитието беше и пионерът в космическата индустрия Илон Мъск, който също така е основател на производителя на електрически автомобили Tesla Inc.

"Предстои голям ден. Страхотно е да започнете сутринта с приятел. Чувствате се добре, чувствате се развълнуван, чувствате се готов", сподели Брансън в Туитър заедно със своя снимка с основателя на Tesla Илон Мъск.

С това символично пътуване Брансън отправя сигнал към 600-те си потвърдени клиенти, очакващи своята космическа разходка, за която са готови да платят по 250 хиляди долара.

Пътническият самолет-ракета VSS Unity на компанията Virgin Galactic

Галерия

Частен колекционер купи за 6,65 млн. евро за вкаменелостите на рогатия динозавър "Големия Джон"

Анонимен частен колекционер от Съединените щати плати 6 милиона и 650 хиляди евро за вкаменелостите на "Големия Джон" - най-големият скелет на динозавърът трицератопс, откриван някога. "Големия Джон" е кръстен на собственика на земята в американския щат Южна Дакота, където костите на динозавъра са открити през 2014 г. Те са на 66 милиона..

публикувано на 22.10.21 в 13:39
Аркади Шарков

Аркади Шарков: Стимулите за лечение на Covid са спестени от от бюджета за болнична помощ

" По време на Covid пандемията има рязък спад в хоспитализациите - ако до 2019 години е имало 2,5 милиона хоспитализации, то през 2021 г. те са с около 500 хиляди по-малко, което води до тези резерви, които НЗОК е успяла да съхрани и сега да разпредели като стимули за лечение на Covid-19. Това са неусвоени пари от бюджета за болничната помощ"...

публикувано на 22.10.21 в 13:31
Тенчо Тенев

Тенчо Тенев отново начело на столичната „Пътна полиция“

Тенчо Тенев е назначен за временен началник на столичната „Пътна полиция“. Пред Националното радио Тенев потвърди за назначението. Преди месеци Тенчо Тенев беше арестуван и обвинен за престъпление по служба. Тенчо Тенев е бил назначен на поста заради това, че досегашният началник - Мартин Цурински, е излязал в дълъг отпуск. Тенев..

публикувано на 22.10.21 в 13:27

Русия внася допълнителни документи за одобряването на "Спутник V" в Европа

Русия ще внесе допълнителни документи за одобряването в Европа на ваксината срещу Covid-19 "Спутник V", обяви говорителят на Кремъл Дмитрий Песков: „Европейският регулатор вярват, че подготвеният и предаден комплект от документи е все още непълен, сега се опитваме да разберем какво липсва според тях. Руското здравно министерство и руският Фонд..

публикувано на 22.10.21 в 13:18

Съюзът за любителско изкуство ще внесе жалба в съда срещу заповедта за Covid сертификата

Съюзът на организациите за любителско изкуство ще внесе жалба в съда срещу заповедта на министъра на здравеопазването Стойчо Кацаров за въвеждането на зелен Covid сертификат. Председателят на организацията Милена Налбантова обвини държавата в двоен стандарт: "Може да му благодарят на министър Кацаров тези, които се занимават с черна..

публикувано на 22.10.21 в 13:05
Протест на медици в Атина срещу изискването да са ваксинирани, за да ходят на работа, 21 октомври 2021 г.

Протест на студенти в Гърция заради „дискриминация“ на неваксинираните