Това заяви в интервю за БНР председателят на Столичният общински съвет Георги Георгиев. Той е категоричен, че свръпечалбите в енергетиката са ресурс, който може да бъде насочен към покриване на свръхзагубите, така че те да не са за сметка на хората.
"И дума не може да става за вдигане на данъците", настоя Георгиев.
Първата задача – осигуряването на природен газ за София, е почти изпълнена, съобщи Георгиев, който очаква до броени дни подписване на договор с "Булгаргаз".
Преди началото на новата учебна година Георгиев уточни, че ремонтните дейности приключват и училищата са готови за 15 септември.
"На входа и на изхода на "Топлофикация" регулаторната рамка я определя държавата. За задълженията алармирахме още миналата година. Ръстът на цените на природния газ остава за сметка на хората или на дружеството. Това не може да продължава по този начин", заяви Георги Георгиев.Само заради разликата курс купува – курс продава 480 милиона лева са натрупаните задължения "заради бездействието на държавата и липсата на каквито и било компенсации", подчерта той.
"Има компенсации 25 ст. за литър за горивата, има компенсация за електрическата енергия, а другият основен енергоносител беше изолиран", коментира Георги Георгиев в предаването "Неделя 150".
"Увеличението от 40% от 1 юли, което предишният председател на КЕВР прокара, тепърва ще се усеща от хората и ще прави трудно поносима и в момента услугата", допълни той.
6 милиарда евро е необходимата компенсация, която енергийното дружество на Виена търси от държавата заради разликите в цените, даде пример Георгиев.
"Проблемът е един и същ в цяла Европа, не е софийски феномен."
Общинските финанси са стабилни, благодарение на консевративната политика и на строгата фискална дисциплина. Проблеми с издръжката на общината няма, увери Георги Георгиев. По думите му проблемът е в градския транспорт заради цените на енергоносителите.
"Помощ от държавата не получихме. Получихме щедрия съвет да се вдигне цената на билета."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
През 2024 та се навършиха 20 години от началото на разкопките на праисторическия солодобивен и градски център Провадия-Солницата (5600-4350 г. пр. Хр.). Започна поредният, двадесети сезон на археологическите проучвания и екипът, ръководен от проф. Васил Николов от Националния археологически институт с музей на БАН е вече на терена...
Трявна предлага удоволствия и изкушения, които се простират далеч извън клишето на културния туризъм на малкия възрожденски град. Тук можете да опитате специа лна селекция вино, произведено в Трявна и специална бира, направена в Трявна. Виното има серия Сокай , посветена на уникалния женски накит, заради който тревненки са ходели с високо и..
"По стария път на керваните за Беломорието" е излет, който правят днес жителите на село Петково и околните села в Смолянско. Местни жители и гостите им вървят по пътя на своите предци, който ги е свързвал преди повече от 500 години със земите на Беломорска Тракия. Много занаятчии, овчари и търговци са изкарвали прехраната са своите..
Биляна Дудова ще участва на репешажите за бронза в категория до 62 килограма за жени от турнира по борба на Олимпадата в Париж, след като победилата я по-рано на четвъртфиналите Ирина Коляденко от Украйна надви трикратната световна шампионка и сребърна медалистка от Токио 2020 Айсулу Тинибекова от Киргизстан на полуфиналите. Коляденко взе реванш срещу..
Употребата на райски газ преди шофиране е опасна, тъй като може да наруши концентрацията и да доведе до пътни инциденти – това разказа в интервю за предаването „Хора, пътища, автомобили“ проф. Теодора Чамова от Клиниката по нервни болести в университетската Александровска болница. По думите й през последните 10 години този газ все по-често..
„Около 70 процента от гледаемостта на темите в канала „Попитайте Ваня“ идва от мъжката аудитория. Мъжете се интересуват най-много от теми за потентността, ерекцията и какво харесват жените в секса“. Това разказа в интервю за предаването „Летни нощи“ по Хоризонт Ваня Стайкова, приложен психолог и създател на Youtube канал за междуличностни и..
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 часа. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40 часа – с онази техника, в онези години, а това е съществена разлика. Това коментира пред БНР експертът по управление и цифровизация на железопътния транспорт Людмил Иванов. Т. нар...
Намираме се в безпрецедентен исторически момент - войната Русия-Украйна, Ивицата Газа, тоз танц със смяна на партньори не е нито суинг, нито джайф,..
"Ние не сме организаторите. УС на синдикалната организация на служителите в МВР не участва в това събиране ". Това обясни пред БНР Илия Хрисимов,..
В Плевен подготвят Фестивал на виното и фермерските деликатеси. Второто издание събира производители от Северна България и ценители в края на август...