Павел Балев от дълги години гради успешна международна кариера. В продължение на 15 години беше генерален музикален директор на Филхармонията в Баден-Баден, Германия, у нас е привлечен като постоянен гост-диригент на Държавна опера - Варна, а вече пое ръководството на оперния театър в Лимож, Франция, и на споменатия Лоо-Оркестър - Зондерсхаузен, в качеството му на генерален музикален директор на Театър Нордхаузен.
Още в четвъртата програма за сезона там българинът показа ясно насоката, която ще следва - на откривателства и нестандартно програмиране. Може би точно поради тази причина зрител възкрикна в коментар в социалната мрежа "Фейсбук": "Г-н Балев е божи дар за нашия оркестър." В концертите през януари в замъка Зондерсхаузен на публиката бяха предложени концерти за валдхорна от Моцарт и Шунке със солист Роберт Лангбайн, симфония от Нино Рота и пиесата на Марин Големинов, с която оркестрантите също се запознаваха за пълви път отблизо.
А Вариациите по песента "Пирин планино" на българския класик всъщност имат премиера също в Германия - на 21 април 1943 г. във Франкфурт на Майн под диригентството на Любомир Романски – български музикант, който става ревностен пропагандатор на музиката на Големинов.
Павел Балев - достоен продължител на дкаузата за популяризирането на българската класика по световните сцени, е носител на Националната награда "Марин Големинов", която се определя от жури и се връчва в родния град на композитора - Кюстендил.
Лилия Големинова - внучка на Марин Големинов и водещ в Радио София, присъства на концерта в замъка Зонедрсхаузен на 13 ануари. Чуйте в звуковия файл нейния разказ за събитието в интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт".
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
Инсталацията на визуалния артист Красимир Терзиев "Между миналото, което е напът да се случи и бъдещето, което вече е било" вече е факт в Градската градина в София. Арт инсталацията е разположена на мястото на бившия мавзолей в центъра на столицата. Кризите, през които вървим, засилват усещането за миналото. Постоянно преиграваме моменти от..
Вокалната група към Българското национално радио „Радиодеца“ тази година ще е част от световното шоу на Енчо Керязов „Нощ на звездите“. Формацията се „ражда“ през 1990 година с идеята да записва детски забавни песни за програмите и фонда на БНР. „Радиодецата“ са носители на специалната награда за изпълнение на радиоконкурса „Пей с мен“; участие в..
Юджийн Чаплин ще представи у нас концерт – спектакъл, който разказва за живота на неговия баща – Чарли Чаплин. "Останах впечатлен от предствата на Юджийн за неговия родител. Тя е различна от образа на легендарния комик. Чарли Чаплин е бил тих и спокоен човек, който е играел със своите деца, правил им е фокуси и ги е разсмивал. Често е..
Цялата история на България може да се разкаже през историята на железниците. Това обясни пред БНР Емил Спахийски, сценарист на филма "Железни момчета". "Има изключителна романтика, свързана с времето на парните локомотиви. Оказва се, че тези машини, създадени от човешката ръка, са изражение на гениалността на инженерната технология...
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..