На среща с журналистите в навечерието на премиерата, и постановъчният екип, и изпълнителите на главните роли ни подсказаха, че ни очакват изненади в една нетрадиционна продукция. Наистина гледахме спектакъл не в традицията на вълшебната приказка – класическа или съвременна. Бих казала, че Вера Петрова е извела на преден план шегата, умението да забавляваш, а забавлявайки, да разкриваш истината за живота и света. Сякаш Папагено е един безумен или остроумен шут, който води цялото действие. И нали “целият свят е сцена“, храмът се оказва театър, може би музикален театър от началото на ХХ век, оперета или вариете. В него, преминавайки като на шега през всички перипетии, сърцата на героите са изпитани, злото е разобличено, доброто побеждава и има щастлив финал. Струва ми се, че отдалечавайки се от вълшебната приказка, в която вече е доказала своето майсторство с “Пепеляшка“ от Росини, в новата продукция на “Вълшебната флейта“ режисьорката Вера Петрова всъщност е търсила съвременния еквивалент на автентичния зингшпил. При това, със стила на творец, който е много “в час“ със съвременните тенденции на най-престижните световни оперни сцени. Спектакълът беше много динамичен. Много добра работа на целия постановъчен екип: диригент-постановчика Светослав Борисов, художничките на сценографията и костюмите Моли О’Катън и Марта Миронска, създателите на художественото осветление и хореографията Саймън Бенисън и Риолина Топалова.
Специално бих искала да отбележа отличната работа на диригента Светослав Борисов в изящния моцартов репертоар, в който, за да звучи всичко много лесно, трябва да се репетира много здраво! Сред изпълнителите в главните роли бях най-силно впечатлена от красивия глас и фразиране на сопрана Стефани Кръстева-Павлова в ролята на Памина и от цялостното изпълнение на полския баритон Гжегош Собчак в ролята на Папагено – отлично произношение, стилна музикална интерпретация и завладяващо сценично присъствие!
Силен международен изпълнителски състав беше подготвила Софийската национална опера за четирите поредни спектакъла. Два от тях бяха отменени заради националния траур в памет на Патриарх Неофит. На 14-и март в ролята на Царицата на нощта гледахме унгарския сопран Бригита Симон, в неделния спектакъл е участвал чешкият сопран Луцие Канкова, а на 29-и март предстои изявата на Диана Василева. Тя дебютира в партията на Царицата на нощта преди 17 г. на сцената на Софийската национална опера, след това я изпълнява в още пет различни постановки и споделя, че това е любимата й роля. Би било много интересно да се гледат всички състави. Пожелавам успех на всички солисти! А премиерният спектакъл на 14-и март завърши с дълги и бурни аплодисменти, така че може да се каже, че Националният ни оперен театър започна много успешно 2024 г. с българската премиера на операта “Медея“ от Керубини и новата продукция на “Вълшебната флейта“ от Моцарт.
В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления.
Подкрепата за културата в Плана за възстановяване и устойчивост е двойно по-висока от тази в националния бюджет . Това обясни пред БНР Асен Асенов, културен мениджър, директор на Фондация "Едно за култура и изкуства". По думите му, налице са гаранции, че българските творци ще получат достатъчно много средства, "за да няма оправданието,..
На 11 юли се навършват 125 години от рождението на големия български диригент Саша Попов - основоположникът на българското професионално симфонично дело. Той е създател на първата симфонична формация у нас - Академичния симфоничен оркестър през 1928 г., по-късно, през 1936 г., прераснал в Царски военен симфоничен оркестър, последван от Държавния..
В Националното изложение на занаятите в троянското село Орешак тази вечер се открива второто издание на джаз, арт и еко фестивал. В първата фестивална вечер, която е със свободен вход, гостите на изложението ще се насладят на изпълненията на джаз-групи от България, Китай и Бразилия, а през всички фестивални дни в парка на изложението ще са..
Между 7 и 12 юли 2024 г. в Арбанаси се провежда станалия традиция фестивал за класическа музика Arbanassi Summer Music . Негови артистични директори са контрабасистката Юлита Фъсева и обоистът Димитри Местдаг - артистично семейство от Белгия, което е част от Антверпенския симфоничен оркестър. Вече 14 години Юлита и Димитри успяват да организират..
И тази година в разгара на лятото в София - от 12 до 20 юли - фестивалът "Алегра" ще зарадва своята публика с разнообразие, обхващащо целия спектър на класическата музика - от дует, квартет, октет, до камерен и симфоничен оркестър; от Хайдн, Моцарт и Бетовен до Глазунов, Курт Вайл, Корнголд, Пиацола и Майлс Дейвис За десета поредна година..
Да живееш между Хипократ и Пегас означава да балансираш между реалността и мечтите, между грижата за тялото и храната за душата. Това е живот, изпълнен с емоции, където всяко лечение е акт на любов, а всяка песен - израз на най-дълбоки чувства. Това е животът на човек, който разбира, че истинското изкуство е в сърцевина на човешката същност, и..
Остават броени часове до първия съвместен концерт на мултиинструменталиста и носител на 6 награди „Грами“ Джейкъб Колиър и световно известния български хор „Мистерията на българските гласове“ - на 11 юли в зала 1 на НДК. " С него много лесно се общува, когато влезе, усмихва се, прегръща те и казва: „О, най-после да се видим на живо". Изведнъж..
" Това, което се случва в ДПС, е нетърпимо ." Тази позиция изрази в интервю за БНР евродепутатът Илхан Кючюк. По думите му, в момента е налице "..
"Доган, колкото и да е ненавиждан, колкото и да е един потаен политик - стои винаги зад кулисите, успя все пак да обедини турската общност около себе си...
Разпадът в ДПС ще повлияе и на "патериците" им ИТН и "Величие", а индиректно и върху ГЕРБ. Това мнение изказа пред БНР комуникационният експерт..