Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Старите автомобили ще си отидат по реда си. Няма нужда да се спират колите на половин България, казва специалистът

Размислите на един квартален автомонтьор

"Нямаме пътища за тези скорости. Това са гробища, не са пътища"

Снимка: БГНЕС

При средно 46 смъртни случая на милион жители за ЕС, в България смъртността от ПТП е най-висока: 82-ма загинали на милион жители годишно.

"Колите ще си останат на доизживяване. Старите коли ще си отидат по реда си. Няма нужда да тормозиш едно население и да им спираш всичките автомобили. Това, което искат да се случи, означава на половин България да им спрат колите. Как ще стане?! Какво ще предизвика? Народна любов може би?"

Това казва квартален автомонтьор в предаването "Хоризонт до обед".

Достигнали сме пик по отношение на агресията, смята той.

"При тази агресия пистолети се вадят навсякъде. Не може да продължава така, ако искаме да се развиваме като общество и да се наричаме европейци, а не някакви междинки. Полусъединители, недобре регулирани."

Вероятно сме държавата с най-много знаци. Караш и се чудиш кой знак да следиш. Очите са ти само в знаците, споделя впечатленията си автомонтьорът.

По думите му, след участъците, където заради лоша организация на движението те карат да шофираш "ужасно бавно и изнервящо", водачите "обезумяват и се почва едно състезание – броня до броня".

Автомонтьорът е на мнение, че е редно да се ограничи скоростта по пътищата максимум до 110 км/ч. Солидарен е със заявката на ЕС да намали скоростта по пътищата в рамките на съюза.

"Ние нямаме пътища за тия скорости. Изхвърля те пътят. Това са гробища, това не са пътища."

Специалистът изразява и друга, по-крайна позиция – че у нас не бива да влизат автомобили с мощност над 100 конски сили.

"Радикален съм!"

Снимка: БГНЕС

Трябва да се преразгледа цялата организация на движението. По магистралите у нас скорост над 120 км/ч е опасна, съгласен е инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Потребителите на транспортната система и тези, които ни я доставят – политиците, живеем в две различни държави, смята той.

Промените за конфискуване на автомобили не дават резултат, заяви пред БНР Милчев, който е бивш шеф на КАТ. Той отбеляза, че повечето конфискувани автомобили не са мощни и скъпи коли, за които се предполага, че биха развивали големи скорости и по думите му се налага изводът, че наркотиците са достатъчно евтини, за да си ги позволят хората, които карат по-евтини автомобили.

Институциите имат еднакъв подход, независимо дали става дума за по-опасни за движение области или не, посочи Богдан Милчев и даде примери с Русе и Благоевград.

Той цитира анкета на Института за пътна безопасност, в която се откроява категоричен резултат: доминиращо сред шофьорите е мнението, че камерите за скорост за капани, които нямат никакъв ефект за безопасността на движението.

Повече чуйте в звуковите файлове.

По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Десислава Тихолова с портрета на престолонаследника Борис Трети

131 години от рождението на цар Борис Трети - Обединител

На днешния ден се навършват 131 години от рождението на цар Борис Трети - Обединител. Знае се, че Русе е бил любим град на първия ни следосвобожденски монарх - княз Александър Батенберг. Тук за пръв път той стъпва на българска земя, тук се весели с дипломатите от мисиите на европейските страни и намира спокойствие от софийските политически..

публикувано на 30.01.25 в 19:43

Истории от бунтовно Русе

Другарят - господин - бай Атанас стои на сигурна позиция: да бъде винаги на власт и нокога във опозиция! Годината е 1950 г., когато забраненият от комунистическата власт писател Светлозар Димитров, известен като Змей Горянин пише тази епиграма. Днес обаче сме 2025 г., имаме от почти две седмици редовно правителство. Епиграма за него все..

публикувано на 27.01.25 в 20:48

Без дом, но с доброта в сърцата - истории на хора, които живеят на улицата

Наричаме ги клошари, те нямат дом, живеят на улицата. Подминаваме ги често с погнуса, защото не изглеждат добре, мръсни са, миришат, а на някои от тях им личи, че добре са се почерпили, с алкохол. Ще ви разкажа за трима бездомници, които срещнах по софийските улици. Първият намирам в центъра на София. Изоставен от майка си, отгледан от осиновители,..

публикувано на 26.01.25 в 06:24

"Бъндараците" от "Подуяне" до Луната и обратно

Елтън, Джон, Йоко и белите орхидеи. Приказка за музиката и семейството Връщаме лентата в радиото назад. На една и съща улица в съседни кооперации порастват братята Димитър и Иван Милеви и братята близнаци Александър и Константин Петрови. Баба им ги нарича "Кокосашо" . Големия Бъндарак ги надушил, че са "нечувани..

публикувано на 24.01.25 в 21:29

Три разказа за цензурирано изкуство

Разказ за три премахнати творби - разрушени, замазани или свалени от изложбените зали. Това представя изложбата " Забранено изкуство ", която е изследователски проект на куратора Ралица Герасимова.  Разглеждат се три случая на цензура: унищожената изложба „Терен и конструкции” на Веселин Димов, представена във Варна през 1982 г.,..

публикувано на 23.01.25 в 18:31
Писателят Георги Костадинов.

БНР на 90: С радиото заспивам… Поетът, посветил стих на медията

В седмицата, в която БНР отбелязва 90-годишнината си, ви срещаме с наши верни слушатели. "С радиото заспивам", по този начин Георги Костодинов - писател от Чипровци, определя връзката си с Българското национално радио. "От малък слушам радио, дори и сега - на 60 години съм", настоява поетът, който споделя, че е от по-старото поколение..

публикувано на 23.01.25 в 09:58
Снимката е илюстративна

Арх. Арсения Христова: Бих искала българите да имат повече самочувствие

"Архитектурата е моята професия, хоби и съдба" ,  казва Арсения Христова, която е завършила е архитектура в УАСГ в София точно преди 50 години. Кариерата й започва в България, но след това професията я води в различни точки на света - първо в Алжир, след това в Белгия . Случва се така, че след природни бедствия - земетресение и наводнение,..

публикувано на 22.01.25 в 13:38