Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Завладяваща Попея на Соня Йончева на Залцбургския музикален фестивал

Едно от централните събития в програмата на тазгодишния Залцбургски музикален фестивал бяха спектаклите на операта на Клаудио Монтеверди „Коронацията на Попея“.

Събитие е самото поставяне на тази опера – един от най-ранните образци на новосъздадения през 17 век жанр опера. Събитие е, че спектакълът бе осъществен от един  забележителен състав, изпълняващ барокова музика - Les Arts Florissants, под диригентството на  един от най-големите познавачи на този род музика - Уилям Кристи.

Благодарение на интернет много любители на музиката можаха да видят и чуят премиерния спектакъл и да оценят неговите достойнства. И аз по този начин успях да „присъствам“ на това събитие. Постановката на режисьора и хореографа Ян Лауерс е интересна - сцената е запълнена от балетисти с разноцветни костюми, понякога само по трико, картината е много раздвижена, много пъстра, а в това море от хора се движат и солистите. Освен това на сцената, по традициите на 17 век, е и оркестъра. Интересно е, но още по-вълнуващи  са солистите - всички представени на много високо стилово и певческо ниво. Разбира се, преди всичко Соня Йончева като Попея - красиво изпети фрази, красив, гъвкав глас, звучащ нежно, лирично и невероятно сексапилно излъчване, без в играта й да има нещо вулгарно. Нейна партньорка в ролята на Нерон е мецосопранът Кейт Линдзи, също много прецизна, с богат глас, нещо не ми достигна в мъжката визия на римския император, но това са подробности. И в останалите роли певците бяха равностойни - Стефани д’Устрак - Октавия, контратенорът Карло Вистоли - Отоне, Ренато Долчини - Сенека, Доминик Виси - Арналта и др.

За тази Попея Кристи е събрал гласове от най-високо качество. В ролята на главната героиня Соня Йончева  предлага силния си и гъвкав сопран в служба на бароковата музика, тя показва, че е у дома си като всестранен художник и в началото на 17 век, както и в края на 19. Който се притесняваше, че гласът й е „прекалено голям“ или с „твърде много вибрато“, бе сразен от зашеметяващото й изпълнение. Нейната Попея бе неоспоримо секси, Йончева не се срамуваше от чувственото действие и съблазни цялата аудитория. Нейният любовник Нерон беше Кейт Линдзи, чийто глас притежава  прекрасен, дълбок, блестящ тембър. Харизмата между двамата герои е  забележителна, чувствеността между тях е осезаема...“ четем в една от първите рецензии за спектакъла на “Коронацията на Попея“, публикувана в интернет.

Ще добавя, че всеки път Соня Йончева ме удивява с възможностите си на музикант  и актриса, но и с метаморфозите на гласа си. Просто е трудно да се повярва, че в един сезон тя пее Монтеверди, барокова музика, любимите лирични героини като Мими и Виолета, блестящите колоратури на „Пиратът“ на Белини, “Норма“ и… Тоска на Пучини и  Елизабета от „Дон Карлос“ на Верди. Просто невероятно! И бих повторила като всеки път - искрено и се възхищавам!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14