Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Политически образ и политически PR – форма и съдържание

Снимка: www.news.nbu.bg

Доколко политическият PR е феномен на избора? В каква степен политическият лидер е плод на политически PR?

Темата коментира в “Нашият ден“ Любомир Аламанов, PR експерт, когото International Communications Consultancy Organization (ICCO) класира на второ място за PR Leader за целия свят в престижните Global Awards 2018.

“Всеки политически лидер донякъде е плод на политически PR. Това е процес, в който политическият лидер, изобщо всеки политик, всеки човек, който иска да се занимава с обществена дейност, съзнателно изгражда своя публичен образ. В това няма нищо лошо. Хората искат да видят политиците, да видят един добър политически образ. Не искат да видят напълно реалния човек с неговите страхове, съмнения, лични проблеми и т.н., който се крие зад публичния образ.

Искат да видят човек, който може да им свърши работа, може да ги води към по-светло бъдеще, ако мога да използвам това клише.

Естествено политиците, които си правят най-точен и най-близък до същността си политически образ, те са може би най-успешни. Политиците, които си правят фалшив политически образ, това много бързо си проличава. Ако един насилник си прави образ на добър демократ, рано или късно озъбеното лице на насилието се показва

Идва обаче следващият момент – доколко и как всеки един политик ще напълни този образ с конкретни действия. Доколко и как ще отговори на предизвикателствата, с които са го натоварили неговите фенове, избиратели, партии, поддръжници и т.н. Най-вече отговорността на всеки.“


Кампаниите

“Кампаниите на политиците не би трябвало да спират. Това се опитваме да им втълпим. Кампанията за следващите избори започва буквално на следващия ден след предишните избори.

Още днес примерно ГЕРБ трябва да си дадат ясна сметка какво се случи вчера. Вчера масово хората показаха, че те не са доволни от това, което се случва. Ако ГЕРБ не направят честен анализ поне пред себе си, то шансът да направят съответните изводи и да променят поведението си е много малък. Заявката, която видяхме късно снощи от премиера, който някъде в самотна планина под реещ се сняг на фона на тежък джип казваше – “Аз ви знам кои сте, ще ви намеря, ще ви пратя група хора, като чакали да ви дебнат“. Леко ме притесни, че не показва точно разбиране на ситуацията.“


“Има такъв народ“

“Абсолютно ново име, нов играч. Те направиха доста интересна кампания, такава не сме виждали. Те почти нямаха кампания. Това е феноменът, който преподаваме непрекъснато – феномен на използване на натрупана репутация

Слави Трифонов и неговият екип използваха целия ресурс от репутация, която са натрупали повече от 20 години. Колкото и за някои хора те да имат съмнителна слава и да не са показвали качества на политическата сцена – да не забравяме Виденовата зима и тогавашните протести, техните песни и неща, които хората много използваха през всичките години. Референдумът, на който гласуваха адски много хора. Това са все позитиви за самия Слави Трифонов, които той в момента използва до дъно.

От тук нататък е много интересно какви ходове ще предприеме, защото при най-малкия срив, проблем, неизпълнен образ със съдържание, най-малкия намек за предателство, хората ще се отдръпнат веднага."

Христо Иванов

Ефектът “Росенец“

“Росенец все пак е само повод. Има разлика между повод и причина. Росенец е малък повод, който запали много хора. Това показва, че причините са много дълбоки и много повече. Причините са това, че последните четири години правителството под едно или друго обстоятелство предприе завой далеч от нашия цивилизационен избор да сме част от Западната цивилизация.“

Значението на комуникациите

“От няколко години PR специалистите казваме, че комуникациите вече са стигнали до някаква нова силна роля в обществото, а именно спойката, която държи отделните части заедно. Без нея бихме се разпаднали на отделни клъстери, отделни групи, отделни малки общности. Може и да загубим връзка по между си. Това се видя изумително ярко по време на пандемията, когато откъснати в малките си кутийки, единствено комуникацията ни държеше заедно и ни правеше едно цяло.“

Разговора можете да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Александър Кашъмов

Свободата на словото и достъп до информация - какво е новото?

Световният ден на книгата и авторското право е повод за сериозно размисляне за свободата на словото и достъпа до информация . В ефира на "Нашият ден" гостува адв. Александър Кашъмов, чиито ангажимент по отношение на правата на човека и свободата на изразяване е безспорен. Кашъмов подчертава значението на свободния достъп до информация за..

обновено на 23.04.24 в 11:08

Антон Митов представя: българския диджей Dr. Feelgroove

Dr. Feelgroove (д-р Фийлгрув) е диджей и продуцент. Той започва да миксира музика през 1993 г. и от тогава тя играе ключова роля в живота му, а партитата в клубове и работата в студио са неговата сцена за изява. Антон Митов за по-кратко и по-пряко преминава през Мианмар, Индия и Куба, за да попита своя гост може ли диджейството, освен да забавлява,..

публикувано на 23.04.24 в 10:03

Конкурсът "Граждански будилник" – среща между екоактивизма и изкуството

Според тревожните данни днес над 55% от хората на планетата живеят в  градове, като превръщат градската среда в основен свой хабитат. Очаква се до 2050 г. този процент да се увеличи до 68%. България не прави изключение от тази тенденция. С бързото застрояване и липсата на устойчиви решения природата в градовете все повече остава на заден план,..

публикувано на 23.04.24 в 09:18

Как София да се превърне от кафяв в зелен град?

Зелен град – една тема, която може да бъде мислена и обсъждана по много начини.  Как можем да променим навиците си, за да живеем по-екологично? Какви са градските зелени политики? Можем ли да заменим автомобилите си с велосипеди, подобно на Амстердам? Как София да се превърне от кафяв в зелен град? Драгомира Раева от екологичното сдружение "За земята",..

публикувано на 22.04.24 в 12:44

Пластмаси, текстил и депозитни системи – можем ли да опазим планетата?

В чест на Международния ден на Земята предаването "Нашият ден" покани Десислава Стоянова от сдружение "За Земята", за да сподели някои мисли относно важността на този празник и неговите цели. Тя ни напомни за историята на този ден, който е бил установен през 1970 г. в САЩ и Канада, а през 1990 г. е признат като международен. България, с..

обновено на 22.04.24 в 12:35