Публиката на Аполония 2022 има възможност да види избрани образци от колекцията на X Международно триенале на сценичния плакат два месеца преди откриването му в София. Създадено преди 27 години, то продължава да поддържа интереса към изкуството на плаката и периодично да представя в България най-доброто от световната продукция. Чужди експерти нареждат триеналето сред петте най-значими международни изложения за плакат.
За това издание селекционната комисия е избрала от близо 2400 плаката, от които 600 са от Китай.
"Любовта на плаката, аз обичам плаката"- така сме озаглавили изложбата. Това са 450 плаката, които ще показваме тази година за юбилейното X триенале в НДК, "Квадрат 500", галерия "Райко Алексиев". В "Галерия 99" ще покажем работи на наши колеги, които вече ги няма за съжаление", споделя Божидар Йонов.
Според него голямата провокация ще е "Алея на почит към плаката" на площад Славейков, като по този начин площадът ще се съживи.
"Един плакатист би трябвало с еднаква любов да направи плакат за дамско бельо и същевременно да прави плакат за "Ромео и Жулиета", плака за джаз концерт, или плакат за цирк, или за каквото искате. Пак се връщам на думата провокация – въпросът е как авторът ще измисли графични слоган. Плакатът е жив и ще бъде все още жив. За съжаление не на улицата, а в галериите, защото галериите на плаката са улиците. Улицата е тази, на която плаката се показва всеки ден", казва Божидар Йонов.
Повече подробности за триеналето и за това какво включва изложбата, представена в рамките на Аполония 2022 може да научите от Божидар Йонов в звуковия файл.
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..
Актрисата и певица Анастасия Левордашка и тромпетистът и диригент Румен Левордашки гостуват в "Моето семейство" в навечерието на светлите семейни празници. С поведението си и житейската философия двамата дават ракурс на връзка между баща и дъщеря, който генерира талант, щастие и вяра в красотата. И Румен, и дъщеря му Анастасия, вярват, че..
"Бохемските места на соца. Варна" е третото поред изследване на Мариана Първанова, посветено на бохемската история на социализма. С разкрепостяването на социализма в края на 70 и началото на 80 години на ХХ век настъпва кулминацията на артистичните изяви в морската ни столица. "Във Варна си дават среща артисти на много високо ниво, създава се..
Мартин Колев е автор на сборниците с разкази "Кучето на терасата" (2009) и "Микро" (2016), както и на тетралогията "Софийски магьосници". Поредицата "Софийски магьосници" възражда в България литературния жанр градско фентъзи и се превръща в бестселър. През 2017 година е отличен с наградата за къс разказ "Рашко Сугарев" за разказа "Черни квадрати"..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Галерия-книжарница "Къща за птици" събира днес (10 декември) от 18.00 ч. на литературно четене поетите Балчо Балчев, Валери Манолов, Георги Веснаков (via..
Явор Гърдев е име, което едва ли се нуждае от представяне в културните среди на България. Театрален и кинорежисьор с дългогодишен опит, той впечатлява..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg