В български медии има установено влияние на собствениците върху редакционното съдържание. Вторият проблем при пазарния плурализъм е медийната концентрация, при която действат общите принципи в Закона за защита на конкуренция. В телевизионния сектор на база приходи от реклама се наблюдават четири водещи тв компании, които концентрират 92% от пазара. Това означава,че рекламата е един сериозен източник за влияние.
При държавната реклама също има проблеми, свързани с електронните медии, тъй като средствата за тях се разпределят без обществена поръчка.
Това са средства, които се разпределят от министерствата.
По отношение на качеството в журналистиката доц. Спасов е категоричен, че обществените медии носят отговорност да бъдат ролеви модел за професионална журналистика. БНР успява да запази лидерската си позиция в българския национален ефир като отстоява това ниво в силна конкуренция.
Чуйте повече по темата.Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478