Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Арх. Иван Шишков: Политиката ни заприлича на пътищата ни - дупки и кръпки

| Интервю
Иван Шишков
Снимка: Савина Спасова, БНР

Нашата политика заприлича на нашите пътища – много дупки и много кръпки.

Това каза пред БНР бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков.

Според него политиката трябва да излезе от пътищата, а отношението към този процес трябва да е еднозначно и в една посока:

"Всички ние трябва да направим така, че в рамките на следващите 4-5 години да построим 1000 км. магистрали. Ако не го направим, ние никога няма да живеем така, както искаме да живеем – по европейски. Всички политици ни замерват с евроатлантически послания, но в действителност не ни предоставят европейски начин на живот. Ние трябва да работим така, че да осигурим в много кратки срокове друг начин на развитие на България".

За 10 години сме построили около 450-500 км., отбеляза арх. Шишков. По думите му ни трябва друго управление и друг начин на мислене в тази посока.

"Важно е да ги има магистралите, а не кой ще реже лентата", категоричен бе той и добави, че темата е станала "предизборна дъвка", а в действителност магистралите продължава да ги няма.

За 17-километровото трасе на Северната тангента независима експертиза на хърватска компания констатира, че средно асфалтът е с 3 см. по-тънък, а циментовата стабилизация под него – средно със 7 см. по-тънка. Изводът е, че Северната тангента трябва незабавно да се ремонтира. Гаранционният срок обаче отдавна е изтекъл, затова ремонтът ще е за сметка на държавата.

В предаването "Неделя 150" арх. Шишков обаче подчерта, че доста голяма част от нашите магистрали имат сходни проблеми.

"В около 6 км. от трасето на Северната скоростна тангента те бяха най-драстични. Там наистина имаше отклонение до 1/3".

По думите му тангентата трябва да бъде ремонтирана, защото в тези 6 км. тя е опасна.

Експертът напомни за взетите от прокуратурата "ядки" от нулевия лот на магистрала "Хемус", където също е станало ясно, че 25% от асфалта липсват. А за участъка от магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол каза, че е във все по-ужасно състояние. "Там имаше дълги участъци, съвсем видимо разпадащи се", подчерта той.

"Това, което оставихме в наследство като проверки бяха за да се направи задание и да се направи основен ремонт. Нищо не се случи. Политиците се замерваха с резултатите от пробите, но в действителност основният смисъл от тях беше да се направи ремонт на всички тези магистрали".

Големият проблем е, че веднъж плащаме за това, което трябва да бъде изградено по документи, не получаваме това, но по-лошото е, че започваме да правим основен ремонт много по-рано – това са и пари, но и дискомфорт, изтъкна още бившият служебен министър.

Цялото интервю на Диана Янкулова с арх. Иван Шишков в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени