Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Антония Ковачева: Успешният филмов критик води диалог и с автора, и със зрителя

Снимка: Личен архив
Познаваме я като виден филмов критик, а от 2013-а тя заема поста директор на Българската национална филмотека.
Завършила е специалността „Кинознание“ във ВИТИЗ „Кр. Сарафов“ през 1980 г. Като член на ФИПРЕССИ (Международната федерация на филмовите критици) участва в нейни журита на международните фестивали в Краков, Оберхаузен, Ротердам, Карлови Вари и др. Била е филмов наблюдател на много всекидневници, автор в специализирани издания за киноизкуство у нас и в чужбина. Член е на редица художествени комисии към БНТ и Националния филмов център. Лауреат е на наградата на Съюза на българските филмови дейци за оперативна критика за 2000 - 2002 г.

Антония Ковачева е критика и за (слаб) филм на голям режисьор, който притежава пистолет. Преяждала е с американско кино. Смята, че директор е пост, не професия, аз съм си кинокритик…

Измъчва се от всеки слаб български филм и ги изживява лично.

Пред Радио София разказва и за семейството си на балетисти, за това - как кавалът на Теодосий Спасов гръмнал по време на киноснимки, за най-големия ѝ успех - двете ѝ деца…

Чуйте…

  • Най-голямото признание за един кинокритик се изразява в отношението на режисьорите и въобще създателите на филмите, за които ти пишеш. Защото е трудно да бъдеш обективен.
  • Ние имаме забрана на думата (не) харесвам, трябва да кажеш един филм е такъв (например добър), защото
  • Когато успее, филмовият критик води диалог и с автора, и със зрителя.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!